8 Temmuz 2012 Pazar

yaz ekranı, boz ekranı





her sene olduğu gibi bu sezonda yaz ekranı geçtiğimiz 2011-2012 ana sezonunun esintilerini taşımakta. biten sezonun ardından yaz ekranından medet umup önümüzdeki eylülde, yeni sezonda dizilerinin tutmasını isteyen yapımcılar, bu sezonun sosyal medyada en çok konuşulan yapımlarından olan leyla ve mecnun'un taklidi dizilerle güneşten nasibini almaya başlamıştır. ancak hepimiz biliyoruz ki bu ulvi sonuca tarihte çok az dizi ulaşmıştır.
bu sözde absürt komedi dizilerimize bakarsak eğer;
annem uyurken ve ibret-i ailem birbirine çok benzer iki dizi. ikisi de aile içinde geçiyor, ikisinde de fırlama erkek çocuk karakteri ve biraz kötü imajı veren kız çocuk profili var. ancak annem uyurkendeki kız biraz daha eğlenceli, ibret-i ailemdeki perması bozulmuş bonus kızın çok yapay olduğunu düşünüyorum. ibret-i ailem genel olarak yapay kaldı. annem uyurken de çok iyi değil ama daha sıcak buldum. annem uyurkeni ne kadar daha iyi bulsam da onuda izleyemiyorum. çok güzel hareketler bunlardaki kız oynadığı için. adını bile bilmem hatta burada konusu geçtiği halde araştırmadın bile ama vodafone reklamı bile çıktığında kanalı değiştiriyorum, bir dakika bile olsa tahammül edemiyorum.
işler güçler adlı program-dizi karşımı bir şey var. oda bu absürt komedi olayından ve son zamanlarda popüler olan televizyon tiyatrolarından doğan bir şey. ikisini bir araya getirmeye çalışmışlar bence.
düşman kardeşler ise kuzey güney ve leyla ile mecnun karması saçma sapan hiçte komik olmayan yaz boz bir dizi.




eskiden çok yeni bir fikir olan doğal insanların hikayesi ve şive artık o kadar yapmacık ki. iyi oyuncu kadrosuna rağmen nurgül yeşilçay'a rağmen sultan biraz sıradan kalıyor günümüzde. yani bildiğimiz hikaye, sultan'ın şuan için kimsenin sevmediği, kötü gösterilen babasının dizinin en iyi karakteri olduğu o kadar belli ki. sultan'ın kankası modern, şehirli kadın ise gayet sıradan ve basit bir gerilim/çatışma ürünü. artık böyle senaryo oyunları izleyiciyi tatmin etmiyor haberiniz olsun.


bir de aylardır sezon ortasından beri fragmanları dönen ustura kemal var. oda herhalde temmuz sonunda başlayacakmış. bilmiyorum ama ben artık ustura kemal'in kadrosunun inandırıcılığını kaybeden oyunculardan oluştuğunu düşünüyorum. yine de görmeden fazla bir şey demek olmaz. sonra behzat ç.'nin ekmeğini yemek üzere yola çıkan çıplak gerçek var. açıkçası sadece tür olarak ekmeğini yemek sayılır bu. polisiye meraklısı izleyici için behzat ç. den çok daha iyi bir dizi. çıplak gerçek başarılı bir format ancak dizideki polislerin amerikan polislerine benzeyen muhabbetlerinden tut, konunun karmaşıklığına kadar biraz uzak bir dizi. hoşuma gittiği halde bilemedim.




birde haluk bilginer'in, mrs. doubtfire filminden uyarlanan hayatımın rolü dizisi var. yaz için belki ama oda kışa kalmaz gider. e sonuçta winter is coming!(bir de sanki bu film daha önce uyarlandı bizde?). son olarak yeni gençlik dizimiz sudan bıkmış balıklar var. ben bu dizinin tutacağını düşünüyorum nedense. 2012-2013 sezonuna o kalabilir.

geçen sene yaz ekranı entrika dozajı yüksek yapımlarla doluydu. bu senede geçtiğimiz sezonun modası absürt komedi ve polisiye, halk kahramanı ve eski moda doğal insanların hikayelerinin olduğu diziler var(iyi ki osmanlılı dizi çekmediler yaz yaz). bana kalırsa sudan bıkmış balıklar dışında hiç biri 2012-2013 sezonunda yer alamayacak. bizde en iyisi yazında klasiklerden vazgeçmeyip aşk-ı memnu ve doktorlar izleyelim. hava kararınca da sezonun en iyi yapımlarından olan suskunlar'ın ve kuzey güney'in tekrarlarını izleyelim.

2 yorum:

  1. nurgül yeşilçay'ın ses tonu, kendi oyunculuğunu sabote ediyor. yani çok filmini-dizisini izlemişimdir bu kadının, oyunculuğunu da beğenirim ama o ince sesi, kibar konuşması yok mu... anında beni filmin dışına itiyor 'nurgül ya la bu?' diyorum. başkası seslendirse sanki rolüne daha iyi yerleşecekmiş gibime geliyor. öbür türlü ne yapsa nurgülükten kurtulamıyor.

    bir tane daha böyle köylü-möylü dizisi vardı bunun, ezogelin mi ne. o da tutmamıştı. ha bir de çok az konuştuğu için adem'in trenleri filminde daha inandırıcı bulmuştum kendisini.

    YanıtlaSil
  2. ya ben ne olursa olsun dublajdan yana değilim. veda dizisindeki irene'nin ağzıyla ses uyuşmuyor mesela.

    YanıtlaSil