18 Temmuz 2012 Çarşamba

üzgünüm mildred, aşk yeniden!



bitmesin diye beş bölümü yaya yaya izledim seni mildred pierce. nasıl güzelsin sen öyle?  bahsettiğim tabii ki de sen değilsin mildredçığım. senin fedakar anne numaralarını yemem ben. nasıl azgın bir kadın olduğu biliyorum ben senin. başına gelenlerden sonra yine adamsız yapamayıp eski kocana döndün ya. bert, wally, monty oh ne ala.. beni büyüleyen sevgili kızın veda piercetan başkası değil..

GÜZELLİK YENİDEN TANIMLANDI:











galiba aşık olduğum dizi karakterleri listesine veda pierce'ı da ekledim. bihter ziyagil'e olan aşkımı biliyorsunuz zaten. sonra betty draper ve blair waldorf geliyor. ilithyia ile yeşim taşkıran ile aramızda sadece bir çekim var. veda pierceta bütün kriterlerime uyuyor. oda diğer aşık olduğum üç dizi karakteri gibi öncelikle aradığım vasıf olan moda ikonluğu sıfatına sahip. ikinci aradığım özellik ise anne ile üstünden gelinemeyen, derin problemler. bihter'in firdevs hanım ile olan hastalıklı ilişkisinden bir upper east side klanı: melih bey takımı yazımda bahsetmiştim. blair ise annesinin çizgi güçlü kadın portresi altında zaten hep ezilmiş. betty ise annesinin erken ölümüyle onunla halledemediği problemlerini kızına yansıtıyor. aradığım son özellik ise biraz bitch olmak. veda pierce bu son kategorinin hakkını fazlasıyla veriyor.





veda'nın kıyafetleri ile ilgili bir yazı yazacağım ancak biraz göstermek istedim. sıkı bir hayvansever olmama rağmen kürkü, sağlıklı koşullar altında üretildiğinde seviyorum. yani kürk için özel üretilen hayvanlardan bahsediyorum-kimi kandırıyorum kürkü her koşulda seviyorum-neyse saçından, turuncuyu sade, kullanılabilir bir renk olarak gösteren elbisenin tonunda, en sevdiğimden şapkasına kadar veda bir moda ikonudur.




annesi ile olan hastalıklı ilişkisinden bahsetmek için size ikisi arasındaki en güzel sahnelerden birini anlatacağım. mildred yine azgınlığının esiri bir şekilde garsonluk yaptığı restoranda tanıştığı monty beragon'un yazlığına onun yatağına girmeye gitmişken küçük kızı ray hastalanıp hastaneye kaldırılmıştır. bu zamanlar ray yedi, veda onbir yaşlarında. mildred işini bitirip geldiğinde haberi alıyor ve hastaneye gidiyor. ancak küçük ray ölüyor. yıllar sonra ray'in mezarına gittiklerinde veda ile. mildred, ray den bahsediyor. veda ise sadece 'sen o gece evde değildin' diyor. ama mildred unutmuş. kızının neden bahsettiğini bile anlamıyor. işte bence bu sahne çok iyiydi. bu bile veda ya hak vermemin en büyük sebebidir. veda'nın neyi neden yaptığının en büyük sebebidir. ama veda yine de annesi olmadan yapamaz. film uyarlmasından farkı da bir bakıma bu. en sonunda veda tamamen giderken yıllarca küçümsediği ve iğrendiği eve, annesi ve babası tekrar evlendiği için her şeye rağmen girmek ister gibi duruyor ama bu sefer mildred onu kovuyor.




aslında monty, anne-kız arasında çokta önemli olmayan bir ayrıntı bence. ikisinin paylaştığı şeylerin yanında monty sadece veda'nın annesine son öpücüğü. mildred, monty zenginken ona tapardı. sonra ise kendisi zengin, monty fakir olunca adama köpek muamelesi yapmaya başladı. ama mildred'ın zengin olması ile ilgili sevindiğim konularda var. mesela mildred fakirken kahyalık için başvurduğu zengin bir kadın olan mrs.forrester, yıllar sonra mildred'ın ayağına gelip oğlumla kızınız birlikte demesi. oysa ki mildred iş için başvurduğunda çocuklarımızın eve giriş çıkış kapısı farklı olacak, asla görmeyecekler birbirlerini demişti. işte hesap döner, sap döner gün gelir devran döner..
bitchlik konusunda veda daha küçük bir kızken, mildred'ın garson üniformasını, annesini aşağılamak için kendi hizmetçilerine giydirmesi ile ilk sıraya oynamıştır. hamileyim diye mrs.forrester'dan para araklaması, daha bir sürü şey ve en sonunda monty beragon'u annesinin elinden alması. aslında monty hiç annesinin olmadı. monty ile veda, veda çok küçükken bile aynı dili konuşuyorlardı.

efsanevi yakalama sahnesinde ise veda'nın yataktan kalkıp aynaya bakması, o soğukkanlılığı, arka fondaki müzik.. resmen en iyi gerilim filmlerinden bile daha çok gerdi beni. mildred pierce kesinlikle izlenmesi gereken çok iyi bir minidizidir. aşkım veda ile tanışmanız için şiddetle tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder