19 Aralık 2012 Çarşamba

bir devrin sonu: gossip girl-final chapter







evet kim derdi ki 5 buçuk yıl önce başlayan gossip girl macerası bitecek? kötü sonları seven birisi olmama rağmen gossip girl'ün sonunu çok beğendim. dizinin formatına uygun bir bölümle nefes kesen bir sondu. pembe dizi, drama, komedi ve konsept dizisi gossip girl bitti. kapak fotoğrafı olarak tabii ki de dizinin en önemli ilişkisini, serena-blair ikilisini koydum. 
serena, annesinin katı düzeni altında kendini göstermek için hep yanlış yolları seçen, babasının terk edişini bastırmak için sürekli bir çok erkekle birlikte olan birinci esas kızımız. babası ve annesinin en sonunda birleşmesi onun ailevi problemlerini atlatmasına ve hayatının erkeğine en sonunda kavuşması da serena için en mutlu son oldu. 
blair, aynı şekilde çok baskın bir anne ve gay babanın birleşimi olarak kötücül, eğlenceli, dominant ve obsesif oldu. kendini sürekli hırpalayan chuck'ın iyi adam olma yolculuğunun sonucu ikisini mutlu sona götürdü.
serena ve blair birbirinden hem nefret eden hem de tutkuyla bağlı olan iki aşıktılar sadece.



blair ve chuck'a ayrı ayrı tapıp birleşmelerini istemiyordum ya çöpe attım o sözlerimi. benim ikisinin ilişkisinden sıkılma sebebim fazla romantik olmaya başlamalarıydı ancak finalde evlilikleri bile entrika çevirmek için olunca gerçekten onların  birbiri için yaratılmış olduğunu anladım. blair ve chuck dizi tarihinin en dalavereci ve en moda ikonu çifti olarak sonunda hak ettikleri mutlu sona kavuştular.




aslında bart'ın yaşadığını öğrendiğimiz gün, o malikaneye dan de gelmişti ancak kimse onu görmemişti. yani gossip girl'ün dan olması son dakika uydurması değil ancak ben bu fikrin 5.sezondan beri senaristlerin akıllarında olduğunu düşünüyorum. lonely boy gossip girlmüş vay be... dan seni sevdiğim kadar varmışsın. ayrıca en çok hoşuma giden ayrıntıda jenny'nin başından beri dan'in gossip girl olduğunu bilip sırf popüler olmak için kendisi hakkında kötü şeyler yazmasını istemesiydi. biliyorsunuz iyi ve ya kötü fark etmez insanlar konuşsun yeter. herkesin gossip girl tahminini söylediği sahne ise mükemmeldi. blair bile dorota zannediyormuş. blair'in dan'in gossip girl olma fikrine gösterdiği tepkinin sebebi ise yine zekiceydi. blair waldorf iplerin elinde olduğunu hissetmek için her zaman önceden izlediği filmleri izler bunu unutmayın.





tabii ki nate'in sage ile ilişkisi yıllarca sürmeyecekti. eminim sage de nate'i ya ortamın kötü çocuğu ya da fakir çocuğu için terk etmiştir. bizim golden boyumuzda işini ilerletmiş bu yalnızlık süresinde. ancak ben final sahnesinde nate ve jenny'nin yakınlaştığını görmek isterdim. madem herkes sahibinin oldu o zaman nate de jenny'nin hakkıydı.


finalde serenamız da mutluluğu buldu sonunda. hayatının aşkı ile evlendi. serena-dan cephesinin çabuk sonuca bağlanıldığını düşünüyordum ki akıllı senaristlerimiz araya beş yıl koydular. ben zaten bir önceki yazımda serena-dan düğününün bir kaç yıl sonra olacağını söylemiştim. ve bu arada serena'nın gelinliği blair'in gelinliğinden daha güzel. blair'in ki nişanlık gibi ya da dul kadın gelinliği (a bir dakika blair zaten bir prensten dul).


ve henry bass'e gelirsek chuck'ın bir oğlu olması kendi babası ile ilgili olan sorunlarıyla ilgili önemli anlamlar taşıyor. ve çocuk şirin değil ancak belli ki büyünce babası gibi çok değişik bir havası olacak. eleanor ve cyrus'u da finalde görmek oldukça güzeldi zaten onlarsız olmazdı.




jenny'i tekrar aramızda görmek çok güzeldi. ancak pek bir numarası yoktu bu yüzden biraz üzüldüm. yine de bölüm boyunca baya bahsi geçti. sage'in kendinden önceki kraliçe olan jenny'e hayran olması güzel bir ayrıntıydı. sezonlar boyunca entrika çevirmiş çoğu kişiyi görmekte güzeldi. loladan juliete(juliet bir son dakika entrikası çevirecek diye çok korkuyordum), agnestan vanessaya(oynadığı zamanlarda kendisini hiç sevmesem de finalde gözükmesi beni sevindirdi). 



eric'i de unutmadılar finalde. ancak ben hala aynı şekilde bet olduğunu düşünüyorum. gönüllerin kraliçesi lily ise daha kocasının cenazesine hazırlanırken yeni birisini buldu ki eski kocalarına dönmeyi huy edindiği içi pekte yeni birisi sayılmaz. rufus ise ikinci sezonda mı ne bir kadınla tanışmıştı, onun müzik grubunun bir işini yapmıştı bu kadın onunla takılmaya başlamış. ve ben oğlu dan'in serinin finalinde hipster olmasını beklerdim ama rufus hipster olmuş.



yine mükemmel bir son da ivy için yazılmış. açıkçası lily onu apartmandan kovduktan sonra bir daha çıkmadı diye üzülmüştüm. ama yaşadıklarını kitap haline getirmesi ve bu kitabın film uyarlamasında üçüncü sezon baya bölüm bizimle olan olivia ile beşinci sezon ortaya çıkan gerçek charlotte rhodes ve aynı zamanda serena'nın bir tane daha ortaya çıkan gayri meşru kardeşi olan lola'nın oynaması çok güzel bir bağlamaydı. 


hipster rufus ve final bölümünün gözde çifti georgina sparks-jack bass ikilisi de yukarıdaki fotoğrafta görülüyor. bir önceki yazımda georgina ve jack'in birlikte olmasının harika olacağını söylemiştim ve oldular da. böylece jack ve chuck yine bir kadını paylaşmış oldular(chuck ve georgina eskiden birbirinin bekaretini bozmuslardi). ayrıca bass erkekleri hep kötü kadınlarla birlikte oluyorlar. chuck blair ile, jenny ile ve georgina ile, bart lily ile ve elizabeth fisher ile ve jack ise georgina ile, blair ile ve elizabeth fisher ile. tam basslere yakışır tarzda.



serinin narratoru kristen bell'in finalde olacağı duyurulunca herkes gossip girl olarak ortaya çıkacak sanmıştı. ben de dahil. ancak bize ters köşe yaptılar. kristen bell ve rachel bilson kendileri olarak karşımıza çıktılar. ve bu sahnedeki gerçeklik-kurmaca ikilemi oldukça zekiceydi.

gossip girl gençliğim seninle geçti. bir devir resmen bitti ama senin adına, seni unutmamak için bir kaç yazı hazırlıyorum. mutlu sonları sevmesem de- tamam blair'in doğururken öleceğini düşünmem biraz abartıydı- bitebilecek en güzel sonla bittin. iyi geceler gossip girl! her nerede yaşıyor ve yaşatılıyorsan...




3 yorum:

  1. bence sanki dizi bitmemiş gibi sen dizinin senaryosunu ileriye taşıyarak buradan yazmalısın. Yani bu konuda bir yazı dizisi oluşturabilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya olabilirdi aslında bir çok biten dizi hakkında devam hikayelerim var ancak gossip girl bence böyle kalmalı. tamamen benim hikayelerimle gelebilirim, bakalım

      Sil
  2. Öncelerinde zıt kutuplar birbirini çeker diyerek dan ve blair ilişkisi icin destekçiydim ama şu malum paris günlerinde chuck beni ağlatınca blair ve chuck için sonuna kadar destek çıktım.zaten finali izlerekn gossip girl den çok blair ve chuck'ı merak ediyordum

    YanıtlaSil