27 Temmuz 2012 Cuma

KÖTÜ YOLunuz açık olsun!


uzun zamandır bu diziyi bekliyordum. yaz dizileri ile ilgili yazıma konu etmemiştim onu, çünkü hem yayınlanmamıştı hem de ben umutluydum bu diziden.

umudum boşa çıkmadı. kötü yol yaz ekranında başarılı bir roman uyarlaması olarak pilot bölüm sınavını geçti.
ben orhan kemal'in bu eserini okumadım. bu yüzden sadece dizi hakkında yorum yapacağım. uzun zamandan beri gazetelerde şükran ovalı ile ilgili haberleri okumuşsunuzdur. dizinin başarılı olması ve bu yetenekli ama pekte basına malzeme olmayan karakter oyuncusunu başrol yapmaları gerekiyordu. bunun içinde onun tanınması adına haberleri yayınlandı. ben tabii ki de kendisini biliyordum. başarılı buluyordum. nuran rolünü de gayet başarılı oynamış. inandırıcılığını kaybeden bir oyuncu olmadığı için şive nurgül yeşilçay da durduğu gibi olmamış.

beğendiğim bir başka oyuncu ise cansel elçin (kenan) oldu ilk bölümde. sadece klasik jön rolünde başarılı olduğunu düşündüğüm cansel elçin, fahriye evcen ile çektiği yalancı bahar dizisinde farklı bir rolle karşımıza çıkmıştı. ancak dizi yayından kalktığı için rolüne alışamamıştık. ama burada daha ilk bölümden canlandırdığı yönetmen karakterini sevdim. gerçekten güzel oynamış.

ilker aksum (reşat) ve ezgi mola (leman)'dan bahsetmeme bile gerek yok. ikisi de karakter oyunculuğunda o kadar iyi ki. ilker aksum, muhteşem yüzyıldan sonra ilk kez kötü bir rolle karşımıza çıkıyor. canlandırdığı rol karakterden çok TİP özelliği ağır basan bir rol. ezgi mola'nın oynadığı leman da öyle. oda saçından tavırlarına tip özellikleri gösteriyor.


bu arada leman'ın saç rengini de beğenmedim değil. tam benim istediğimden. reşat ile sahneleri muhteşemdi. ayrıca kenan ile de sahneleri baya eğlenceli.

nuran'ın abisi ihsan, annesi, kız kardeşi, bedia, o ağa hepsi birer tip örneği çizmiş. dizideki tek karakter nuran neredeyse. ama tabii bir dizi olduğu düşünülürse diğerleri de tiplikten çıkacaktır eminim.

kötü yol iyiydi. gold film yapım şirketinin klasik öyküsü hanımın çiftliği tarzında. biraz da iffet'i andırıyor. ama umarım iffet'e bağlamaz. o yanlış ve başarısız bir uyarlama. hanımın çiftliği ise güzeldi. bakalım, umarım kötü yol kazasız belasız sezona kalır.


2 yorum:

  1. cansel elçin ve oyunculuk(?) deyip susuyorum. altına yorum yaptığım son yazınız bu olacak. daha da canınızı sıkmam.

    YanıtlaSil
  2. hadi yine iyisin haftaya bitiyor kötü yol. ancak ben yine de cansel elçin'i sapık gibi bakan hatırla sevgilinin ahmeti ve kurtuluş savaşı döneminde kirli sakalı olan kırık kanatlardaki rolünden daha iyi buldum

    YanıtlaSil