15 Temmuz 2012 Pazar

bir upper east side klanı: melih bey takımı




tekrarları yayınlanmaya başladığından beri aşk-ı memnu ile ilgili bir yazı yazmayı düşünüyordum. olayları anlatsam ya kalp çarpıntısı olacağım ya da sinirim bozulacak. bende en iyisi size tüm zamanların en harika ekibi mehil bey takımından bahsedeyim.

aslında romanda melih bey, firdevs hanımın babasının adı. onları küçümsemek için bu lakap kullanılıyor. dizide ise firdevs hanımın ölen kocasının adı. buradaki küçümseme maksadı ise melih yöreoğlu'nun batmış olması ve bütün cemiyetin firedevs hanımın onu aldattığını bilmesi.

bu arada 'yöreoğlu' soyadının sırrı, televizyon duayeni olan bir arkadaşımın müthiş keşfi ile ortaya çıkmıştır. senaristlerimiz ece yörenç ve melek gençoğlu'nun soyadlarının birleşiminden oluşuyor-nasıl ben bulamadım bilmiyorum-. senaristlerimizin melih bey takımını ne kadar sevdiklerini buradan anlayabiliyoruz.

şimdi birbirinden özel 5 üyesi ile melih bey takımını incelemeye başlayalım:


TEK AŞKIM BİHTER

moda ikonu, güzellik timsali, tutkunun diğer adı, melih bey takımının protagonisti resmini koymak için çok karıştırdım etrafı. en son o efsanevi gece giydiği beyaz elbiseli halini koymaya karar verdim. gerçi o hep güzel.
bihter aslında ilk başta iyi olmaya adnan'ı sevmeye çok çalıştı. ama genleri buna engel oldu hep. sonuçta o firdevs hanımın kızıydı. babasının ölümünden annesini sorumlu tuttuğu için, annesinden nefret ediyordu. ondan intikam almak için firdevs hanımın evlenmeyi umduğu adnan ile evlendi. ama araları en kötü olduğunda bile her olayda annesi ile göz göze gelmeyi de bildi. aşırı dozda elektra kompleksi olan bihter, tam da freud'un tanımladığı gibi kız çocuğun ihtiyaçlarını annesinin karşıladığını anladığı an onu sevmeye başlaması gibi son 10 bölümde firdevs hanım, nihal ile behlül'ü ayırmaya çalışınca annesi ile doğru düzgün iyi geçinmeye başlamıştır. adnan ile ilişkisi de yine baba kaybından kaynaklanan bir sığınma. ona yazdığı mektupta da adnan'ı ne kadar sevdiğini söylemişti zaten. ama bir şey itiraf edeyim ben bihter'in adnan'ı öptüğü sahnelere bakamıyorum. midem kaldırmıyor. oysa behlül ile öylemi onu vantuz gibi öpüyor. behlül ile ilişkilerinin başında sergilediği o hız tutkunu, playstation oynayan kadın imajından git gide sıyrılıp tam bir firdevs yöreoğlu oluyor bihterim. behlül'ü korkutup kaçıran da bu oluyor zaten. ama bunu tetikleyen de behlül'ün ta kendisi. gerek matmazel'i sürekli alttan alttan aşağılaması ve onunla dalga geçmesi ile, hizmetçilere karşı tutumu ile bihter tam bir nevrotik aslında. açık konuşacağım ben o aşağıdaki dedikoduculara karşı bihter'in bütün yaptıklarını destekliyorum. desteklemenin dışında o sahnelerde garip bir haz bile alıyorum denilebilir.
zavallı bihter'in o evdeki yalnızlığını behlül ile doldurmasaydı da ne yapsaydı? üstelik kadıncağız iki sene boyunca günün saatlerinden yararlanamadı bile. bir dizi filan izleyecek olsa diziler 9 da başlayıp 11 de bitiyor. o tecavüzcü, sübyancı adnan yüzünden her akşam 9:30-10 arasında yatmak zorunda kaldı. e tabii kafasını dolduracak bir şeyi yok aşkımın. holdinglerin birinde de genel müdürlük vermedi ki cimri kocası.
romandaki bihter gururundan intihar etmişti, ay yapım versiyonundaki bihter ise aşkından, kıskançlığından intihar etti. aman gurur ali rıza tekin'e bile yaramadı bihterime mi yarayacak?
baba pijamalı adnan ve üstsüz behlül arasında deliren bihter yöreoğlu, literatürde olan bir karakter tipinin çok iyi  bir temsilcisi. ölümünün ikinci yılı doldu ama biz onu hala ilk gün gibi aşırı özlüyoruz.




TEK İDOLÜM FİRDEVS HANIM

bir insan bu kadar mı zeki olur arkadaşlar? melih bey takımının mihenk taşı firdevs yöreoğlu, sizin çoğu zaman kızdığınız bir karakter olabilir ama ondaki bu muhteşemliği bir tek ben görmüyorum emin olun. kadın harika. belki de dizi tarihimizdeki en mükemmel lokomotif karakter olabilir. lokomotif karakter, olayları ilerleten karakter demek. aslında firdevs hanım olaylar direk başından geçmediği için tam olarak bu karaktere uymuyor. diğer insanların hayatları ile oynadığı için tanrısal karakter kategorisine de giriyor. matmazel ile karşıt karakterlik doğasından gelen çatışmaları, nihal gibi kolay sürüklenebilen karakterleri istediği yöne çekmesi, moda konusunda kendine has tarzı ile firdevs hanım tam bir idol. aslında adnan bey ilk başta uçkurunun derdine bihter'in başına üşüşmeyip firdevs hanımı alsaydı, firdevs hanım onu el üstünde tutardı. böylece bihterime de sebep olmazdı azgın teke.
romandaki firdevs hanım ile ay yapım versiyonundaki firdevs hanımın bazı farklılıkları var. bu farklılıklar aslında çok önemli. bunlardan ilki romandaki firdevs hanımda aynı dizideki gibi başından beri bihter ile behlül arasındaki ilişkiyi fark ediyor ve kızı adnan'ı elinden aldığı için ondan intikam almak için behlül ile nihal'in arasını yapıyor, kızının evliliğini kurtarmak için değil. ikinci fark ise meşhur 'anne ben ölüyorum' sahnesinden sonra, romandaki firdevs hanım kızına asla yardım etmiyor. ay yapım versiyonunda ise nihal ile behlül'ü ayırmak için kızına yardım ediyor. işte bu aslında firdevs hanımın kızını ne kadar sevdiğinin en büyük kanıtı.
firdevs hanım ile ilgili söylenecek çok söz var ama onu benim anlatmam ile tanıyamazsınız. mimiklerini, komikliklerini, entrikalarını kendinizin görüp anlamanız lazım. bu yüzden internetten mi izlersiniz yoksa şuan yaz ekranındaki tekrarlarını mı izlersiniz bilmiyorum ama her alanda işinize yarayacak bilgilerle donatılmış bu cevheri sakın kaçırmayın.












ZAYIF HALKA PEYKER-NİHAT PITIRCIKLARI

bu ikili hiçte melih bey takımına uymuyor aslında. ikiside yöreoğlu ve önal ailelerinin eziklerine çekmişler. peyker aynı köpek gözlü babası melih beye, nihat ise asalet maskesi altında işini doğru düzgün yapamayan, sadece adam yaralama ile sınırlı kalan, katil ruhlu annesi aynur hanıma çekmiş. bu ikisi firdevs hanım ve bihter'in hakkını ödeyemezler. hem onlar sayesinde yıllarca geçindiler hem de en sonunda onlara ihanet ettiler. hadi nihat el oğlu, evlilik yolu ile melih bey takımına girdi ama peyker, safkan bir melih bey takımı üyesi olarak sen nasıl annenle bihter'e 'sizin çamurunuzda debelenmek istemiyorum' lafını nasıl söyledin? saygısız.
neyse.. romanda ise peyker ve nihat, ay yapım versiyonundakinden daha ağır parazitler. peyker orada bihter'i hep kıskanıyor, yakın bir ilişkileri yok. nihat ise vasıfsız ve kötü niyetli biraz da cahil. dizideki gibi hırslı ve çalışkan değil.
bu ikisi melih bey takımının yüz karalarıdır. ikisi de melih bey takımının diğer üyelerinin aksine moda konusunda beceriksizdirler. peyker bir güzel giyiniyorsa yüz çirkin giyiniyor, nihat ise o üçüncü bölümdeki çigene pembesi gömleği ile yetmiş dokuz bölüm boyunca rüküşlük ödülünü almıştır. zaten ikiside melih bey takımına ihanet etmiştir. bu yüzden çok iticiler. üstüne olaylar dışında aşırı mutlu bir ilişkileri olması da cabası. ikisi de öbür tarafta bihter'e nasıl hesap verecek bilemiyoruz..








HER EVE LAZIM: KATJA


melih bey takımına çok emek veren katja'yı unutmak olmazdı tabii ki. oda bu grubun önemli bir üyesi. üstelik şıklık konusunda öbür hizmetçilerden daha iyi giyinerek melih bey takımının moda duyarlılığını aşağıdakilerin yanında da göstermiştir. hizmetçi üniforması deyip geçmeyin, katja orada melih bey takımının ziyagil yalısı sakinlerinden farkını temsil ediyor. bütün Beyaz Türklüklerine rağmen ziyagiller hizmetçilerine üniforma giydirmeyerek ve onlarla bir aile gibi yaşayarak, geleneksel değerlerimizi temsil ettiklerini düşünüyorlar. oysa melih bey takımı öyle mi? kapitalist kimliklerini hiç bir alanda saklama gereği duymadan personeline üniforma giydiriyorlar.
katja'nın melih bey takımının çözülüşünde yaptığı ihanet affedilemez. ama orada biraz bihter'in, behlül'ün ona bik bik yapmadığı dönemine geldiği için aşırı enerji patlamasına kurban gitti katja.
katja yüzünden yeni bir en büyük hayalim var. eğer ileride hizmetçim olacak kadar param olursa, o hizmeçinin adı ne olursa olsun cemile, şayeste, abdürrezzak hiç fark etmez ona katja diye sesleneceğim. kafama koydum!


melih bey takımı kim ne derse desin gönüllerde taht kurmuştur. peyker-nihat çifti ve katja'nın kopuşlarından sonra sadece bihter ve firdevs hanım kaldılar. bu yüzden onların en özel iki sahnesini sizinle paylaşarak yazımı bitiriyorum.


'BEN BU KADINI TANIYORUM. AYNI HIRS, AYNI ÖFKE, AYNI İHTİRAS.. SEN HER NE KADAR BABAMIN KIZIYIM DESENDE SEN BENİM KIZIMSIN BİHTER. SENİNLE GURUR DUYUYORUM'



'ANNE BEN ÖLÜYORUM'

4 yorum:

  1. bilhassa son 10 bölümünde falan bihter'in kötücül gösterilmeye çalışılmasını hiç sindirememiştim içime. kocasına ihaneti yüzünden vicdan azabı çeken, boşanmaların eşiğinden kıl payı (ve çoğu kez inat uğruna) dönen, bu ikili hayattan rahatsız olup behlül'e "kaçıp gidelim buralardan." diyebilen bir kadını şeytanileştirmek pek deneysel.

    halbuki bu aşırı tepkinin sebebi basitti. sevgisinden emin olan bihtoş 'kaçalım' deyince papucun pahalı olduğunu anlayan dehlül efendi, kaypaklığına kılıf bulmak için "bihter tıpkı annen gibisin, senden korkuyorum, azcık öteye kay, nihal'de paklanıyorum." triplerine girmiş; iki kişinin bile isteye işlediği bir amelin tümmmm suçunu FENA KADIN başlığı altında bihterciğime yıkmıştı.

    bihter'in kendine has bir tutarlılığı vardı. behlül'ün hiç olamayacağı kadar cesur, dürüst ve aşıktı. ama dehlül efendi öyle miydi? bihter nasıl sevdiği için kolayca bütün imkanlarından vazgeçmişse, behlül de imkanlarını koruyabilmek için aynı tereddütsüzlükle sevdiğinden vazgeçmişti. bihter bunu görüyor, fakat kendi kendini kandırmakta ısrar eden behlül'e anlatamıyordu. sevdiği tırsaklığından ve çıkarlarından ötürü onun tırnağı olamayacak birini kabul etmiş, seven de aşkından ölmüş. dizinin özeti bundan ibaretti işte.

    ben olsam ben de ufak ufak sıyırırdım sanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bihter bir cemiyet kahramanıdır. bütün dediklerinize katılıyorum

      Sil
  2. Ahh onları bir tek ben unutmadım zannediyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onları unutmak mümkün mü? hala arkadaşlar arasında birbirimize melih bey takımının karakterlerini eşleştiriyoruz.ben tabii ki hep firdevs hanım

      Sil