14 Nisan 2013 Pazar

game of thrones'un özlenenleri ve yeni yüzleri


game of thrones oldukça iyi bir ikinci bölümle karşımızdaydı. özlediğimiz ama birinci bölümde göremediğimiz karakterleri gördük, yeni yüzlerle tanıştık ve büyük olayların temellerine şahit olduk.

jamie lannister buralar sensiz çöldü



nasıl özlemişim jamie'nin bu iğneleyici hallerini anlatamam. brienne ile ilişkileri çok eğlenceli. game of thrones yapı olarak hangi karakteri hangi karakterle eşleştireceğini iyi biliyor. güzel kombinasyonlar oluyor. brienne'nin girişi biliyorsunuz renly sayesinde oldu. dizinin bir başka olayı da zaten bu dolambaç durumu. ned stark ve kral robert serinin en baş karakterleri gibi gözükseler de asıl olay onların hikayeye kattıkları karakterler sayesinde gelişti. renly de aynı bu şekilde taht için iddialı bir rakip gibi gözükürken hikayeye margaery'i, loras'ı ve brienneyi kattı. brienne'nin renly'e aşık olması tahmin edilemeyecek bir şey değildi. ama jamie'nin yorumları beni uzun süre güldürdü. renly'nin ipekler içerisinde koridorlarda dolaştığı ve loras gibi bukleli sarışın küçük kızlardan hoşlandığı su götürmez bir gerçek. bu güldüren replik jamie'nin onları aşağıladığını düşünmemize sebep olurken birden gönüllerin prensi jamie onları yargılamadığını çünkü kimi seveceğimize kendimizin karar vermediğini söyleyerek gönüllerin kralı oldu. zaten kimi sevme konusunda jamie'nin pek yargılayabileceğini sanmıyorum. tahtın yapılma maddesinin renly'nin zevkine uymadığını da kabul ediyorum.

ergen ve çirkin bran'a merhaba



zaten ben bu çocuğu sevmiyordum şimdi ergen olmuş çirkinleşmiş iyice nefret ettim. ama bu sezon ki hikayeleri sıkıcı değil gibi. rüya sahnesi çok güzeldi. jon snow ve robb ile birinci bölümde olan ok atma sahnesini rüya olarak görmesi beni duygulandırdı. tam olarak aynı değildi gerçi. o sahnede jon snow gülmemişti. yardım etmeye çalışmıştı. theon ve robb gülmüşlerdi. neyse ned stark'ın sesinin ise gökyüzünden gelmiş olması hem anının gerçeğinde ned'in balkonda olması yüzünden olabilir hem öldüğü için olabilir hem de ned stark'ın ejderha olarak döneceğini bildirdiği için olabilir. ağaçlarda baya sallandı sonuçta. onlarda kanatların çıkardığı rüzgarlar olabilir. ned stark'ın ejderha olarak döneceği efsanesi bence biraz daha gerçeklik kazandı bence bu bölüm.
bran'ın hayatının eğlenceli olmasının en büyük sebeplerinden biri şu yeni çocuk jojen reed'in girmesi olaya. çok sempatik bu çocuk baya sevdim. bana fazla fazla american horror story'nin yıldızı evan peters'ı hatırlattı.



lady stark'ın hesaplaşması



westeros'un en nemrut insanı olan lady stark gelinine bile eziyet ediyor. tam küfürleri hazırlamıştım ki acılı bir anıyla karşımıza çıktı. sade ve sadece jon snow için ağladım. bu senin alçak bir kadın olduğunu değiştirmiyor lady stark.

arya olmuş bir dobik



bu game of thrones'un genç kadın oyuncuları şöhret olunca salıyorlar kendilerini ben anladım. aptalların şahı sansa az miktarda da olsa kilo aldı biliyorsunuz ama arya da khaleesi gibi abartmış yedikçe yemiş anlaşılan. o ne bacaklar öyle kızım. kalas gibi olmuşsun. bacakların bacak değil adeta bir kütük.


ne ekersen onu biçersin köşesi bu hafta theon için açıldı



sevmiyorum ben bu adamı ama dizide olmasından hoşnutum nedense. o da ölüp gitse üzülürüm gibi geliyor. pek haksız bulmuyorum galiba öfkesinde. ama icra biçimi, tavrı çok yanlış.

game of thrones, king's landing spin off'u yapsın artık



gerçekten diyorum bu sezondan itibaren king's landing de olanları anlatan bir spin off olsun hiç sıkılmayız. margaery, loras ve hemencecik kanımın ısındığı lady olenna saraya renk getirdiler. margaery joffrey'i avucunun içine aldı alacak belli oldu. işte kraliçe dediğin böyle olur. o eblek sansa ise şimdi de loras'a aşık olmuş belli ki. tamam haklı sebeplerin var sansa ama jamie loras-renly olayının sarayda en başarısız saklanan sır olduğunu söyledi. sen sarayın içinde nasıl fark etmiyorsun? gerçi biraz aptalsın. sorum aptalca oldu sori. bu arada joffrey neden hiç büyümüyor?
lady olenna ise diziye gereken taze kandı. cersei-margaery savaşı lady olenna ile daha da zevkli olacak.
margaery'i canlandıran natalie dormer'ın jenerikteki mükemmel yükselişine de dikkati çekmek isterim.



biraz geç oldu yazım ama gece gelecek bölümden önce küçük bir hatırlatma oldu bence. seviyoruz seni game of thrones.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder