16 Nisan 2013 Salı

da vinci seni hiç böyle bilmezdik




spartacus'ün bitişiyle starz, yeni serisi da vinci's demons hemen devreye soktu. yeni bir tarihi kahraman uyarlamasına ihtiyacımız vardı zaten. spartacus'ün hiçbir zeka parıltısı içermeyen kuru yiğitlik hikayesi sıkmıştı. spartacus'ün finalini izlemedim ama gerçeğine sadık kalıp ölmüştür diye umuyorum. da vinci ile karşılaştırırsak, da vinci en azından daha başarılı bir tarihi kişilik.
olaya girersek aslında pek de benim tahmin ettiğim gibi bir da vinci yok ortada. ne biliyim böyle küçükken izlediğimiz herkül ve zeyna gibi bir şey olmuş. da vinci şakalarda neşelerde böyle muhafızlar tarafından haksız yere dövülen adamları filan kurtarıyor, tek başına üç dört kişiyi dövüyor aynı anda. ha ben sevdim tabii ki de. dediğim gibi cumartesi herkül'ü, pazar zeynayı izlediğimiz zamanları hatırlattı. ve eğlenceli de. da vinci'nin bir de buluşlarını böyle görmek zevkli.
düşmanlara gelirsek eğer; her kahraman dizisinde olduğu gibi bir küçük bir de büyük düşmanlar var. küçük düşmanların başı lorenzo medici. da vinci'nin buluşlarına aslında hayranlık duyuyor lorenzo. zaten esas düşmanları aynı ama bunları karşı karşıya getirecek olan lorenzo'nun metresi lucrezia. çünkü lucrezia ve da vinci birbirlerine aşık oldular. ha bu arada lucrezia da aslında papa IV'nın adamlarının ajanı. lorenzo'nun bir de erkek kardeşi var giuliano ki ben çok sevdim, işte bu biraz da vinci'nin başına bela olacak gibi. büyük düşmanlar ise dönemin zorbası kilise. papa IV ve adamları, illuminati, yaprak kitap, hafıza suyu, arşivler filan yine bir sürü alengir anlayacağınız. konu açıldıkça açılacak yani.
da vinci'nin bir de yancıları var. bir tane modeli olan kız, bir tane can dost bir de çırak. klasik eküri.
dönemin en yaygın olaylarından da oğlancılık bol bol var dizide. seks, pre-seks, after-seks sahneleri bol bol. da vinci'nin eşcinsel ilişkileri olduğunu biliyoruz ama bizim da vinci hetero gibi şuan. ama bir iki mesaj verildi eşcinsel yönüne dair. yapımcılarda bunu göstereceklerini söylemişler. hem hero hem gay olayı pek denenmemiş bir şey. bakalım göreceğiz.
bu ara dünyada dizi sektörü eski hikayelerin, eski kahramanların ekseninde dönmeye başladı. da vinci'nin de bu alanda başarılı bir yapım olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder