28 Ocak 2013 Pazartesi

pasion prohibida, ama ne!





olanlar oldu aşk-ı memnu latin versiyonu pasion prohibida başladı. ya bu uyarlama işini biz gerçekten yapamıyoruz intikamda birebir her şeyi kopyalayıp biseksüel karakterleri kadın ve erkek cinsiyetinde uyarladık ama çocukluğumun vazgeçilmezi latin amerika dizileri bizim aşk-ı memnuyu çok güzel kendi formatlarında uyarlamışlar: tam anlamıyla PAÇOZ olmuş.
hepimiz hatırlarız esmeraldayı, maria mercedesi, maria la del barrioyu, rosalindayı, abrazame muy fuerteyi(sarıl bana), la usurpadora(sahte dünyalar), la intrusa(güzel virginia), por un besoyu(bir öpücük için), las vias del amoru(aşkın yolları), por tu amoru(aşkın için), cuando seas mia(ayrılan kalpler) ve daha niceleri... 
ama görünen o ki şu yukarıda saydıklarımın sadece bir kaçından daha iyi bir dizi olmuş pasion prohibida. bana güvenin tam bir pembe dizi uzmanıyla karşı karşıyasınız. gossip girl, glee gibi bizde çakması yayınlanan amerikanın kült dizileri bize haklarını bile vermemişken(tabii ki dizilerini bok edeceğimizi biliyorlardı) biz zamanında öğleden sonra ve akşam üstü kuşaklarında her gün izlediğimiz latin amerika dizilerinden biri olsun diye en iyi dizilerimizden birinin haklarını verdik(ki tabii ki bok ettiler). ayrıca adnandan kısa behlül istemiyoruz.


bihter iyi ki bu günleri görmedi



bu iri kızımız bihter yani bianca. aslında güzel kız yani severim ben böyle yapılı kadınları ancak benim sıkıntım saçları. bu arkaları kısa önü uzun modeli sadece dalgalı saçlı isen kullanabilirsin. biancaya fön çekmeyi bırakmalılar bu yüzden. en temelde ise sorun beren'in yanında bu kızcağızın biraz basit kalması. çünkü oynayan kadın, latinlerin evin azgın oğluyla yatan dedikoducu hizmetçilerine benziyor(pembe dizi kuralları #23: dedikoducu hizmetçi bir süre sonra şantaja başlar ve kime şantaj yapıyorsa o kişi dedikoducu hizmetçiyi öldürür). ama saçları uzun ve dalgalı olsa işportacı, zengin yaşlı adamın evine getirdiği ve oğullarının ikisininde aşık olduğu saf esas kız olabilir(pembe dizi kuralları #1: sosyo-ekonomik sistemin en alt tabakasından gelen esas kızlar en sonunda hep çok mutlu olurlar).


kara yağız behlül'e say hi! 



burada fazla yapacak bir şeyleri yok. latinlerin en sarışını bile buğday. yani bizim sarı behlül olmazdı zaten. tam bir latin erkeği bulmuşlar behlül yani bruno için. yakışıklı çocukta tek sıkıntısı boyu. adnandan kısa ya olur mu böyle bir şey? neyse fazla bok atmayayım bence en başarılı cast bu olmuş. sonuçta behlül iyi bir esas oğlan değildi bu çocuğun tipi de latin amerika dizilerinde para için kötü kadınlarla yatan serserilere benziyor(pembe dizi kuralları #14: para için kötü kadınlarla yatan bu serseri tipin akıbeti iki türlüdür. ya kötü kadını öldürüp esas oğlan ve esas kıza bela olmaya devam eder ya da kötü kadın bunu öldürüp karnında bu serseriden taşıdığı bebeği esas oğlana senden diye yutturur).


bıyıksız adnan



şimdi ben bu adamı biliyorum. dizinin birinde yine masum zengin kızın babasıydı ama adnan olacak kadar önemli bir oyuncu değildi en son bıraktığımda. adı da ariel. disney'in küçük deniz kızının adı da arieldi, o aklıma geliyor, adnan kafamda uyuşmuyor isimle. (pembe dizi kuralları #4: zengin esas kızın babası genellikle kız kimi babası biliyorsa odur ve bu adamlar ya miras avcısı genç eşleri ya da kötü erkek kardeşleri tarafından öldürülür).


firdevs la del barrio



işte benim en büyük hayal kırıklığım bu canlarım. sen git moda ikonu, entrikalar kraliçesi firdevs hanımı kenar mahalleli gibi görünen ve oldukça basit giyinen flavia yap. aşk-ı memnu ile ilgili hiçbir şey bilmesem flaviayı zengin kötü kadının hizmetçi olan büyücü gerçek annesi sanacaktım(pembe dizi kuralları #19: bu karakter çok önemlidir ve kötü kadın olan kızı, hizmetçi olduğu için annesinden utanmaktadır ve kendi kızı tarafından öldürülür).


turuncu saçlı nihal


ben bizim katamaran nihal'i öpüp başıma koyuyorum arkadaş. aynı karakter yapmacık ve turuncu saçlı olunca hiç çekilmiyormuş. adı da nina. tipini de latinlerin esas kıza yol gösteren efendim dadı olsun, komşu olsun orta yaşlı kadının yükselme heveslisi kızına benzettim(pembe dizi kuralları #7: bu zenginlik meraklısı kızlarımız yaşlı, kötü ve zengin adamla evlenirlerse asla iyi olmazlar ancak bu tiple evlenmezlerse en sonunda analarının evine dımdızlak ama erdemli bir şekilde dönerler).


isim aynı ama tadın farklı matmazel



bizim madama deniz'in adını değiştirmemişler ancak hangi millete mensup anlamadım ya da unutmaya yüz tutmuş ispanyolcam el vermedi. ancak oynayan kişi de sanki latinlerin orta yas kuşağındaki ikinci aşk üçgenindeki esas kadın yada ilk orta yaş kuşağındaki hiç şansı olmayan gıcık üçüncü kadın(bakın ikinci bile değil) tadında(pembe dizi kuralları #20: bu gereksiz üçüncü kadınlar kısa bir süre esas adamı ellerinde tutarlar ancak kötü kadının hışmına uğrayıp geri püskürtülürler).


pıtırcıkların daha kötüsü varmış


peyker ve nihat kuru aşıklarından daha kötüsü pasion prohibidanın penelope ve nicolas'ı olmuş. peyker'i oynayan kız fakir esas kızın mahallede yaşayan ve yükselmek isteyen kız kardeşi gibi(pembe dizi kuralları #26: bu kardeşler dizinin sonunda hep iyi olur). nihat'ı oyanayan çocuk ise latin pembe dizilerine sonradan giren ve büyük ihtimalle ya ölümcül ya da psikolojik rahatsızlığı olan ikinci kötü adam tadında(pembe dizi kuralları #17: bu sonradan giren kötü adam eğer psikolojik rahatsızlığı varsa esas kızı döver).

keçi sakallı hilmi önal


bu adamı da biliyorum ben. latin pembe dizilerinde sonradan esas kızın babası çıkan ya da zaten esas oğlanın babası olan kötü mafya babası rolündeki kişinin sağ kolu rolündeki adam bu, bu haliyle. ancak sakalsız düşündüğümüzde fakir esas kızın mahallesinde yaşayan ve mutlu anlarda ortaya çıkan çalgı çengi grubunun en çok repliği olan üyesi oluyor. büyük ihtimalle bu ezik çalgıcı rolüyle esas kızın annesine platonik aşık ama tabii ki esas kızın babası ortaya çıkana kadar(pembe dizi kuralları #6: fakir esas kızın babası dizinin başında ya ortalıkta yoktur ya da zengin adam fakir esas kızın, kızı olduğunu bilmiyordur).


beşir'e torpil geçmişler matmazel


bizim gözlerinin altı mor mor olan sümsük beşir, pasion prohibida da düzgün bir tipe kavuşmuş adı da yair olmuş. beşir şimdi mezarında bayrak bayrak olmuştur. bu çocukta bana belki de pembe dizilerin en ezik karakterleri olan iyi ikinci adamları hatırlattı ki biraz öyle sayılır(pembe dizi kuralları #11: iyi ikinci adamlar asla esas kızla birlikte olamazlar çünkü diğer taraflar ne kadar iyi olursa olsun esas kız-esas oğlan aşkı asla bitmez).

bu yazı bana biraz mazi oldu sizinle pembe dizi kurallarının bir kısmını paylaştım. aşk-ı memnu, latin amerikanın pembe dizi anlayışına göre biraz daha gelişmiş bir hikaye. benim verdiğim kurallar ise düz mantık pembe dizilerin kuralları. ben dalga geceyim diye internete yüklendikçe izleyeceğim pasion prohibidayı ama biliyorum ki fazla vakit geçmeden kanal d'de de yayınlanır diyorum.
sende bana katılıyorsun biliyorum bihter.


pasion prohibidayi izlerken bihter :


3 yorum:

  1. hayriye hanım tarafından seslendirilen bi başlığı olan yazıya kayıtsız kalınabilir mi?
    öncelikle tüm o pemde dizi adlarını ezbere yazdğınızı tahmin ediyorum ki duyduğum saygıya birazcık da korku eklendi açıkçası.
    pembe dizi denince aklıma ailece heyecanla izlediğimiz rosalinda geliyor. talyanın başarısı ile türünün en iyi örneklerinden biriydi. ve tabi vahşi güzeli unutmamak gerek. ivo öldü haberini yayanlar umarım sonradan vicdan azabından kahrolmuşlardır.
    aşkı memnuyu uyarlamaları gurur verici. entrikanın şahını yazmış o insanlar bizim dizimizi alıp çekiyorlarsa orada dururum.
    bihter rolünü oynayan şahıs biraz kilolu kalmış. behlül ise yaşar alptekinin gençliği gibi. adnan beyi de gündüz vassafa benzettim biraz.
    inşallah muvaffak(!) olurlar ne diyeyim.
    Cansın

    YanıtlaSil
  2. pembe dizi kurallarına resmen koptum afssalkdjsklajdklsad
    her zamanki gibi yazı harika.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bu dizi hakkında yorum almak ne kadar güzel, ben de merak ediyordum başkaları ne düşünüyor diye :) ( Meraklı Melahat ). Benim farkettiğim konular şu
    1. Türk dizileri Latin pembe dizileri ile aynı kategoride değiller ( Aşk-ı Memnu, Ezel, Yaprak Dökümü... )
    2.Bu dizi günlük yayınlanıyormuş, Aşkı Memnu gibi 1,5-2 saat yerine 40-50 dk sürüyor ama günlük yayınlanıyor sonuçta
    3. Aşkı Memnu'daki karakterler zengin elit bir kesimi tasvir ederken buradakiler modanın m'sinden nasiplenmemiş ya da gerçekten latin-modası abartıldığı kadar düşük ve saçma bir seviyedeki filmdeki zenginleri ancak böyle giydirebilmişler.
    4. İspanyolcam konuşulanları anlamayacak kadar az ama bana yine de oyunculuk çok abartılı geliyor
    5. Oyuncuların vermesi gereken duyguları müzik koyarak vermeye çalışmışlar ve becerememişler
    6. Nina hiç de aile terbiyesi almış birine benzemiyor, Nihal de hırçınlaşıyordu ama böyle sokak kızı gibi değil
    7.Mekanı çok kısıtlı kullanıyorlar
    8. Kamera berbat, şimdi bir bölüm izliyordum ki 10 tane oyuncu aynı mekanda ve biri birinin önünde yarım yamalak arkadan şok oldum ifadesi vermeye çalışıyorlar

    Kısacası çok kötü bir adaptasyon olmuş ama bunu da onların sınırlı imkanlarına veriyorum ama yine de oyuncular daha iyi olabilirdi

    YanıtlaSil