5 Ocak 2013 Cumartesi

intikam soğuk yenmeyen bir yemek midir?




nefesimizi tutmuş intikam'ı bekliyorduk. sıkı bir kayıp şehir fanı olmama rağmen perşembe günü intikam'ı heyecanla bekledim. randevular ertelendi, yemek aceleye getirildi ve sonuç:


kesinlikle revengete ki esas kızdan çok daha iyi bir starringimiz var. televizyonumuzun reytingi garanti ve tek baş rolünden bahsediyorum, beren saat. şimdi tuba büyüküstüncüler fırlamasın hemen lütfen 'tuba da tuuuuba' diye çünkü beren saat televizyonumuzun kadın erkek tek baş rolü; tuba büyüküstün ise en başarılı esas kızıdır(bu arada bir 20 dakika yazısı ile yakında burada olacağım). emily/amanda bizim yağmur/derin imizin yanında sönük kalır ancak intikam da bir sıkıntı var. sıkıntı, birebir haklarını alırken uyarlama olayını senaryo ve reji ekibinin yanlış anlamış olması. intikam'ın pilotu revenge'in pilotu ile birebir aynıydı. sahnelerin çekim açılarından diyaloglara kadar. sanki divxplanetten alt yazıları indirip olup olmadığını emin olmadığım bir programla kağıda basılı halini alıp oyuncuların eline senaryo diye tutuşturmuşlar gibiydi. bir de diğer önemli sıkıntı kıyafetler. üzgünüm ama çok berbattı. yağmur, gerçek anlamda ayağa düşmüş ve en pahalısından en ucuzuna her markanın ürettiği benim 'modern çarık' adını verdiğim ayakkabılardan giyiyordu ya orada dedim bu dizinin stylingi kötü. neyse allahtan çarıkları zımbalı değildi. bu iki kötü durum dışında intikam orijinalinden çok daha iyi olur. hem beren saat hem de revengetekilerden daha iyi oyuncuları barındırdığı için. dediğim gibi biraz özgünlük katmaları gerek böyle sıcak sıcak revenge tadında çıkmasın karşımıza. 




gelelim şahikaya... ilk olarak arzu gamze kılınç'ın oynayacağını duyunca umutsuzluğa kapılmıştım. sonra fragmanlar dönmeye başlayınca dedim bu kadın olmuş. ilk bölüm resmen şahika kendini gösterdi. hatta ben revenge'in pilotunu izlerken victoriaya alışamamıştım, aynı karakter ise yerlisinde ilk alıştığım karakter oldu. bu arada vikinin tarzındaki saçlarından kurtulursa daha iyi olabilir. gerçi yüzüne gitmiş saçları. şahika'nın kıyafetleri tabii ki de viki'nin kiler kadar ses getirmeyecek ancak en azından elbisenin içinden jüponu gözükmesin yeter. beyaz elbiseli sahnelerinin birinde gözüküyor da.



nejat işler acaba ne zaman diziden ayrılacak? bence birinci sezonun sonuna kadar kalır sonra gider. genel olarak revengete de karakteri gereksizdi burada da gereksiz. bir de nejat işler karakteri için pek çaba sarf etmiyor, öyle takılıyor yani. bu arada adı rüzgar denizci mi gerçekten? dizilerimizin şu karizmatik isim bulma hobisi ne zaman bitecek? hakan'a bakarsak eğer engin hepileri'nin o her şeyin farkındayım ve sizi rahatsız etmeye geldim hallerini beğenmedim. bir an önce bu huylarını bıraksın. nolan çok karizmaydı bu tavırlarda ama engin hepileri de ucuz durmuş. zaten ben onun bu yarım teatral oyunculuğunu hiç sevmem. üstelik nolan gibi modanın öncüsü olacak bir insan değil. önce o armalı(fail 1: arma zevksizlerin tekelinde artık, kimse kullanmadan önce cooldu ama artık değil. ha okul üniforması armasının yeri ayrı, onları seviyoruz), kadife(fail 2: kadifeyi artık sadece skinny pantolonlarda kullanmanız gerek) ve kapşonlu(fail 3: klasik tarz bir cekete kapşon dikemezsin o 2000li yılların başında modaydı.) ceketten kurtulsun. kıyafetler gerçekten çok özenti.



mert fıratçığım ise tam bir görev adamı. kesinlikle her rolün üstesinden gelebilecek bir adam. daniel'ı izlemedim kesinlikle emre arsoy'u izledim. en alıştığım üçüncü karakter oydu. ve galiba onun tarzını sevdim. ama daniel çakması gömleği düdüğüne kadar iliklemeleri bırakmalı. zaten ona da yakışmıyordu.
aslı denen kızdan ise tiksindim. ashley'in bir karizması seksapeli vardı bu kız ise komşunun iyi kızını geçemeyecek derecede var gibi dizide. aslı'nın kıyafetlerini de hiç beğenmedim. fazla 'farklı olmak için giyiniyorum' olmuş. üstelik kızın saçları kısa ve kıvırcık?



bunlarda ekranların yeni cemre-barış ikilisi. kuzey güney de böyle bir karı koca varken burada da böyle bir çift olması dikkatsizlik mi yoksa önemsememek mi bilmiyorum. neyse cemreyi oynayan şu ezgi eyüboğlu baya dizide oynadı, baş rollere filan geldi neden hala yeni şöhret olmuş kızlar gibi böyle yan rollerde? üstelik artık evin küçük şımarık kızı rolü için de fazla kart. can sipahi ise resmen connor paolo'nun canlandırdığı declan rolünün yerli uyarlamasındaki muadili barış için connordan sonra ilaç gibi gelmiştir. hem oyunculuk hemde tip olarak. ayrıca partneri cemre ondan bir beş yaş büyük.

çoğu yerli diziden çok daha iyiydi kesinlikle. hatta orijinali revengeten bile daha iyiydi. ben sıkı bir revenge hayranı değilim. birinci sezonu haftada bir iki bölüm izleye izleye bitirdim, ikinci sezona ise daha başlamadım ama intikam'ı izlerim, lakin kıyafetlerini düzeltip şu revenge havasını dağıtmazsa baya kızarım. butik dizi tadından da çıkması lazım. tek baş rolümüzün ana dizilerde olmasına alıştık biz. üstelik bu sezon ana dizide yok sayılır. söyleyeceğim son söz ise:
seni özlemişiz beren saat!

3 yorum:

  1. Jenerik, müzik, oyunculuklar, mekanlar gayet iyiydi. ben kesinlikle bayıldım. orijinal diziyi izlemedim ama intikam bence başarılı bir iş olacak. beren saati ben de özlemişim. her zaman ekranlarda olmalı.
    kostümleri beğendim aslında. tüvit ceket,zincir saplı çanta falan iyiydi. çarık da fena durmamış berenciğimde. couture kıyafetler renksizdi sanki, elif cığızoğlu ya da simay lazım beren saate. ama şahika karakteri orijinal seride de herve leger tarzı bandaj elbiselerden başka bir şey giymiyor sanırm.
    berenin beyaz paltosunu omuza atması çok iyiydi bence. ezgi kıramere mi stil danışmanlığı yaptırıyolar acaba dedim.
    sonuçta perşembelerimiz renklendi yeniden, daha ne isterim:)
    Sevgiler, Cansın

    YanıtlaSil
  2. bir de bu yan roller sorunu var, bence. yan karakterler revenge"te cok onemli, surekli yeni birileri geliyor, yeni intikamlar aliniyor nitekim dizinin butun olayi da bu en buyuk dusmanlara gelene kadar butun totoşlardan emily kizimizin intikam almasi..
    Ikinci bolumuyle gordu kki su an icin bunu pek kiviramiyolar, alinan intikamlar yalanciktan kaliyor, revenge yakalanan etki yakalanmiyor. azicik daha basarili cast secimleri yapilmasi lazim, yoksa ben izlerken cok utaniyorum bazen o oyunculuklarda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya zaten yerli dizilerin en buyuk problemlerinden biri recurring cast olayini cozememis olmalari. Onemsiz gozuyle bakiliyor bizde ancak dunyada bu recurring olayi baya onemli starlar gelip gidiyo. Bizde ise bu konu onemsenmedigi icin izleyici tarafindan da vakit kaybi olarak goruluyor boyle olunca yapimcilar onemsemiyor

      Sil