9 Ocak 2013 Çarşamba

20 bıçak darbesi




welcome back tuba büyüküstün!
sevgili tuba büyüküstün'ü bu sefer klişe bir esas kız rolünde görmediğimiz için çok mutluyum. dizi başlamadan önce rol için ilker aksumdan emin olmadığımı söylemiştim. izleyince de bir şey değişmedi. ilker aksum'u çok severim, gerçekten harika bir oyuncu. ancak ben ilker aksumun karakter rollerinde ilerlemesi gerektiğini düşünüyorum. güz sancısı filminde ve muhteşem yüzyıl'in pilotunda mükemmel derecede kötü karakterlere hayat vermişti. kendisini artık hafızalardan silinmeyecek bir kötü karakter rolünde görmek istiyoruz. üstelik ali karakteri kerem deren ve pınar bulut'un kaleminin karakterlerinin teknik olmasını çok yansıtıyor. teknik derken yani biraz duygu eksikliği demeye çalışıyorum. mesela ezel, kerpeten ali, cengiz, eyşan hepsi biraz teknikti, hepsi bir sonraki duygusunu bile bile oynuyordu. geçişler sertti. pınar bulut'un suskunlarında da ecevit, sarı hepsi robot gibiydi, kurulmuşladı. suskunlarda bir tek berk hakman yani gurur bunu hissettirmiyordu. kerem deren'in sadece uçurum'un da böyle problemler yoktu. oradaki herkes gayet doğaldı. karakterin teknikliğini minimuma indirme konusunda konusunda ece yörenç ve melek gençoğlu gayet başarılı mesela. senaryoya yazdıkları ayrıntılarla her karakter bakışı ile el hareketi ile ne düşündüğünü doğal bir şekilde belli ediyor. 20 dakikada ise ilker aksum'un rolü için senaryo yazılırken fazla uğraşıldığı karakterin teknikliğinden belli oluyor(çünkü senaryo yazım formatları ece-melek gibi değil, üstüne düşünülen karakter gelişinden dolayı teknik oluyor). ancak çoğunluk izleyici beğenmemiş olsa da ben tuba büyüküstüne rolü çok yakıştırdım ve gayet başarılı buldum. kendini tekrar etmemiş ama genel tuba büyüküstün tarzını hissettiriyor rolünde. mesela kendisine özellik olarak verilen şeyler oldukça klişe: bilinci gidiyor, sinir krizi geçiriyor, kocasından daha baskın ancak tuba büyüküstün, melekte bunu oldukça doğal yansıtıyor. fırat çelik ise 20 dakika da melek'e aşık olacak komiser ozan'ı canlandırıyor. fatmagülün suçu ne'nin erkek oyuncularının kaderi hayatlarına polis rolü ile devam etmek galiba. engin akyürekte rıza babanın yokluğunda arka sokaklara katılsın bari. oradaki yeni baş komiseri tolga 1kenden beri sevmem. neyse ben ozan'ı sevdim, yakışmış polislik. öğretmen kemal ise kedi rolünde. o adamı da severim ancak kesinlikle rollerine en iyi oturanlar metin çekmez ve ipek bilgin.herhalde ustalıktan şu teknik durum onlarda yok. duru adındaki ali ile melek'in kızlarını da sevdim, o kızdan baya malzeme çıkacak.
şimdi olaylara gelirsek. yok başka filmden çalıntı olan filmden çalıntı dizi filan demeyeceğim. olabilir gayet doğal. bütün sanat camiası zaten esinlenme ile dönüyor, diziler neden yapmasın. ben ilk bölümü izlerken suçlunun açık ve net melek olduğunu düşünmüştüm. ancak ikinci bölümü izlerken melek'in suçlu olduğuna dair verilen aşırı ipuçları yüzünden biraz şüpheye düştüm. kerem deren bu ters köşe olayını iyi yapıyor. ama 20 dakikadan ziyade bence önemli olan 20 bıçak darbesi ve bıçaklanan söz konusu adamın karısının ozan'a 'kadınlar' demesi. bence karşımızda yeni bir orient ekspresi cinayeti vakası var.
yeni yıldan sonra sezon başına göre daha iyi yapımlar olacak demiştim. yeni yıla kalmaz dediğim bütün dizilerde bitti. 20 dakika ise bu sezonu bitirir ancak bütün senaristlerimizin düştüğü ikinci sezon çorbalama evresine girerse bizim izleyicimiz zaten karışık olan bir diziyi bir de çorbalarken kaldıramaz. bu yüzden ali'nin karısını başarılı bir şekilde hapisten kaçırması sezon finaline denk geleceği için(bakın BAŞARILI diyorum, yani sezon finalinden önce bir girişim daha olabilir) ikinci sezon için iyi bir ana öykü bulmaları gerek. uçurum ve suskunlara olduğu gibi olmasın, ikinci sezonunun başında bitmesin 20 dakika. bitmesin istiyorum çünkü hem diziyi sevdim hem de böyle diziler gelecek yapımlar için altyapı.
hadi bakalım yolun açık olsun!



ACI KAYBIMIZ


ALEV ALEV,

DOKSANLI YILLARDAKİ TELEVİZYON FİLMLERİNDE KULLANILAN KAMERA TEKNİKLERİ VE ÇOK ADİ KOSTÜMLERİ YÜZÜNDEN YAYINDAN KALDIRILDI
BİR İKİ HAFTAYA EKRANLARA VEDA EDİYOR



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder