19 Mart 2013 Salı

kızgın mart tavsiyesi: american horror story


evvet sonunda bu yazıyı yazacak fırsatım oldu. american horror story: murder house'u bitireli aylar oldu ama ben yazı için çok geciktim. sadece bu kadarda değil. american horror story'i izlemek içinde geç kalmışım. ryan murphy biliyorsunuz ki klişeleri çok güzel kullanan, onları tanıtıp devam eden hikaye içerisinde farklılaştıran bir zekaya sahip. american horror story: murder houseda da korku filmleri klişeleri birer birer gösterildi ve farklı açılardan bakıldı. bodrum katındaki canavardan okul katliamlarına, lateks kıyafetli adamdan öldüren cazibeye, aileni öldür diyen seslerden insan dışı varlıklardan hamile kalmaya, aslında ölü olanın kendisi olduğunu öğrenmeden ruhlarla konuşan elçilere oradan gece gece kapıyı çalıp işkence eden gençlere ve daha nelere nelere...
şimdi başlayalım:

ben&vivien harmon


murder house'a onun murder house olduğunu bilmeden evliliklerine ikinci bir şans vermek için taşınan tipik amerikan ailemizin direkleri ben ve vivien, normal gözükmeye çalışan ama bence içlerindeki farklılıklarla barışamayan insanlar. bu yüzden serinin ilk kısmında genel olarak sıkıcıydılar. ama tabii ki gidişat için böyle karakterlere de ihtiyaç vardı. ilk sezonun konusunun yedi büyük günahtan 'aldatmak' olduğunu varsayarsak, ben ve vivien buna çok iyi hizmet ettiler. vivien'in aslında modern ama yetersiz kadın kişiliğinin ben'e ihtiyaç duymamasına dönüşmesine; ben'in ise erkek egemenliğinin spiritüel alemde hizmetçiyi bikbikleme ihtimalinden başka bir şey olmadığını görüyoruz.

tate langdon



serinin ilk bölümünün tartışmasız yıldızı(hatta american horror story: asylum'un da yıldızı) sevgili çok sevgili tate'idi. aslında böyle çok çirkin bir çocuk gibi gözüküyor ancak nasıl bir oyuncuysa evan peters, hiçte çirkin gelmiyor insana karizmatik bir şey oluyor çocuk. aşırı spoilercı olmak istemiyorum, glee hakkındaki ilk tavsiye yazımda fazla spoiler verdiğim için ölüm tehditleri aldım çünkü ama size şöyle söyleyeyim bu çocuktan çok ekmek çıktı, çıkacakta..

violet harmon


ben ve vivien harmon çiftinin ergen kızları. çoğu zaman annesi ve babasından daha zeki. hele bir yerden sonra o aptalları solluyor ancak ben genel olarak harmonlara gıcıktım. bu kızında bir farkı olduğunu düşünmüyorum. genel bir aptal yani. artık bizde de görülmeye başlanan tipik amerikan ergeni.

larry harvey


sevgili larry ise ryan murphy'nin taşlamayı en sevdiği alan olan ikiyüzlü baba figürünü temsil ediyor. zaten adamın en sevdiğim huyu bu. nip/tuck da dizinin ağırlığı altında bütün toplumun dayatmalarını sarstı. glee de komedi-müzikal demedi çok cesur şeyler yaptı. şimdi de burada mükemmel toplumun saklı pisliklerini korku başlığı altında gösteriyor.

moira o'hara



sevgili moiramız ise iki insanın oynadığı bir karakter. erkeklere genç ve ateşli moira olarak gözükürken kadınlara yaşlı ve sadık moira olarak gözüküyor. bu kadının replikleri de serinin en iyilerine girer şimdiden söyleyeyim. yine klişe bir genç/yaşlı görünüm hikayesinden mükemmel bir konu yaratmışlar. dizinin yaratıcılarının en sevdikleri konu olan anne-kız ilişkisi ise moira'nın annesiyle sahnesinde tavan yapıyor.


nora montgomery ve hayden mcclaine



şu ağlak sarışın kadın evin en eski sahibi nora montgomery. oldukça dramatik bir hikayesi olduğunu düşünüyorum. geçmişte başarılı bir lady macbeth uzantısıyken sezon içerisinde bebeğine arayan bir asilzadeye dönüştü. ve kendisinin tam bir hayranıyım.
yanındaki uzun saçlı kadın ise öldüren cazibe hayden mcclaine, ben'in metresi. hayden'a ben tapıyorum. yazın bunu bir yere. eğer zaten buradan yazılarımı takip ediyorsanız benim nasıl tipleri sevdiğimi bilirsiniz. işte hayden tam o. kötücül bir tavrı olan ama acımasızca doğruları söylemekten çekinmeyen murder house'un  yegane karakteri. su katılmamış bir şıllık olduğunu söylememe gerek yok tabii ki.

chad&patrick


tam diyordum 'eşcinseller nerede?' ki fazla bekletmeden çıktılar. sevgili ryan murphy onları işin içine katmadan edemez biliyorsunuz. çok çok sevgili sylar'ımızı chad olarak tekrar görmek çok güzeldi. hem de mükemmel bir rolle. bebekler için sıraya girenlerin arasında chad'in de olması yarışanları tamamladı. zaten dizinin tateden sonraki en eğlenceli sahneleri constance, moira, nora, hayden ve chad arasındaki çok cepheli güç savaşıydı. onların birbirleriyle rekabetini izlerken tebessümümü görmeniz gerekirdi. patrick ise sadece vücut göstermekten başka bir işe yaramadı.

addie langdon


bebişim ya seni çok seviyorum. tek kelime ile muhteşemdin. sana farklı gözüyle baktılar hep ama sen farkını kendi sonunla gösterdim. diğerleri gibi olmadın ve bu eminim daha huzurlu.


veee süperstar constance langdon



deli komşu, baş kötü, hastalıklı zihniyet... ya sen ne mükemmelsin ya. hiçbiri olmasa bile sen götürürsün diziyi tek başına eminim. şimdi ikinci kısımda da harikalar yaratıyorsun. her sözünü ağzım açık dinliyorum yine. murder house'un büyük yıldızı constance sana sesleniyorum: her zaman evdeki hesap çarşıya uymuyor değil mi? en büyük sorunumuz bu zaten tatlım bırak gitsin..

evet american horror story: murder house yani amerikan rüyasının temsilcisi bir ailenin, perili bir eve taşınması işte böyle zenginleşiyor. dizi genel olarak bir rahatsızlık veriyor mu veriyor. ama bende genel olarak bir sevimlilik hissi oluşturdu. murder house sezonu dizinin ilk bölümü. ve format olarak şuan sadece her sezon farklı bölüm farklı hikaye gibi gidiyor. yani bu okuduklarınız 13 bölümde bitecek. ben şuan american horror story: asylum'u izliyorum ve yakında onunla ilgili şeylerle de karşınızda olacağım. dizide genel olarak aynı benim yazılarım gibi çok fazla gönderme vardır. bütün bu amerikan korku klişelerini biliyorsanız daha bir zevkle izlersiniz. ayrıca murder house'un lostvari flashbackleri ve karakter ilişkileri örgüsü baya güzel.
arşivlik dizidir ona göre eylemlerde bulunun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder