28 Kasım 2012 Çarşamba

sanatsever upper east sidelılar


biliyorum gossip girl'ün 6.sezon 6.bölümü hakkındaki yazım için biraz geç kaldım ama tek yaptığım şey dizi izlemek değil. başka şeylerde var hayatımda ve siz benim neler çektiğimi nereden bileceksiniz demek istiyorum.


YUKARI DOĞU YAKASI İÇİN SANAT=ENTRİKA




eski sanatçıların eserlerinin para yapmadığı dönemlerden sonra günümüz yaratıcılarının eserlerinin sanat değeri dışında kartvizit ve entrika aracı olarak kullanılması en sevdiğimiz yukarı doğu yakalıların en seçkin huylarından biri. lily'nin sevgili tablosu bart'ın kirli işlerini saklamasıyla chuck'ı tabloyu ele geçirmek için açık arttırmaya soktu. lily-chuck-ivy açık arttırma sahnesi çok eğlenceliydi. ancak size daha önce söylediğim gibi ivy'i saf bir kötü yapmaları biraz senaryo kusuru ki zaten böyle olmadığını ivy'nin telefonda çoğunuzun lola sandığı ama aslında doktor van der woodsenla konuşmasından oynadığı role artık dayanamıyorum demesi onun saf kötü olmadığının kanıtıydı. bu arada ivy'nin rufusla olan ilişkisinin bir fail olduğunu düşünüyorum. cvsi için kötü bir referans rufus ilişkisi. çünkü rufus'un pilot bölümdeki boynuna taktığı deri parçasını unutamıyorum. bir de lily'nin en güzel tablosu bölümde bahsi geçen değil, girişteki prada yazanı.



MODADA GÜNAH ÇAĞI





gossip girl biliyorsunuz ki format olarak başka dizilere, televizyon programlarına, sinemaya(gossip girl'ün her bir bölümünün ismi bir filmin isminde, bölüm içeriği ile ilgili kelime oyunu yapılarak oluşturuluyor) politikaya, dine, edebiyata falan açık açık gönderme yapan bir dizi. kendi içinde hepsi fenomen olan karakterleri ve temsil ettiği şeyler açısından benim için kült bir dizi. ve bu kültlüğünü artık başka olgulara gönderme yapmasının dışında kendi geçmiş bölümlerine de gönderme yapmaya başlayarak kanıtladı. bizimkiler lisedeyken masumiyet çağını sahnelemişlerdi hatırlarsınız-ki bu bana sürpriz oldu çünkü şuan masumiyet çağını okuyorum-. nelly yuki, yaşlı bayan mingott rolündeydi. blair'in o nelly yuki'nin yaşlı bayan mingott kılığındaki fotoğrafları ile ona şantaj yapması çok güzel bir ayrıntıydı. ayrıca genel olarak göndermelerin çoğunu yapan blair'in jenny ve vanessayı bize hatırlatması da gayet güzeldi. blair şimdi moda dünyasındaki hayatına lisedeki zorbalığı ile devam edecek. ancak ben blair'in lise üniformasını temel alarak yeni bir koleksiyon oluşturmasını çok bayat bir fikir olarak buldum. zaten liselerde herkes o üniformayı istediği gibi kombinleyerek bir moda oluşturuyorlar. ve bunu lisede okumayan insanlar tarafından giyilmesi biraz o lisenin bitimi ile başlayan gerçek hayat olgusunu zayıflatır. ama bizim ülkemizde o koleksiyon tutabilir. nasıl olsa artık okul üniforması bu eyalette kalkmış durumda. hazır bahsi geçmişken ben bunun çok saçma olduğunu düşünüyorum çünkü okul üniforması gayet şık bir şey ayrıca ben lisedeyken o üniformayı istediğim aksesuarlarla süsleyerek gayet tarz bir hale getiriyordum. günümüz öğrencilerinin elinden bunun alınmasını istemezdim doğrusu.



PRENSES ELEKTRA VESPALI PRENSİNE KAVUŞTU




hepimiz serena'nın elektra kompleksi olduğunu ama bundan daha büyük saplantısının vespalı erkeklerle yatmak olduğunu biliyoruz. dan ve serena arasında bu bölüm yaşananlarda ikisinin ilk randevularına göndermeler taşıyordu-vespa, bilardo, ördek yemeği-. ayrı ayrı pamuklara sarmak istediğim ama artık birlikte olmalarını istemediğim chuck ve blairden sonra dan-serena gerçekten çok iyi geliyor. dizide daha önce bir çok asansörde kalma olayı oldu(serena-dan vol.1, serena-blair, blair-dan, serena-dan vol.2) yine bize onları hatırlatan güzel bir asansörde kalma olayı oldu dan ve serena arasında. final sezonu gerçekten 'son' olmasının hakkını veriyor. bize geçmiş bölümlerin önemli sahnelerine doğru küçük yolculuklar yaptırıyor. final sezonunun 8.bölümde ise bir thanksgiving konsepti ile karşımızda olacaklar, heyecanla bekliyoruz-biliyorsunuz ki yukarı doğu yakasında thanksgiving aile bağlılığı, bir araya gelme filan değildir, en kirli sırların ortaya çıkmasıdır-.


gossip girl kimine göre çok dallanıp budaklanmış olaylar zinciri içinde olabilir. ancak dizi belirli bir hatta ilerliyor ve kesinlikle senaristler bizim senaristlerimizin yaptığı gibi nabza göre şerbet vermiyorlar. ana çizgiden asla çıkmadı gossip girl. başlarını izleyip dan ile blair'in olduğunu duyunca 'iyi ki bırakmışım' diyenler izlemedikleri için o yumuşak geçişleri asla göremediler. ki dan-blair ilişkisi sezon 1 bölüm 4 ten beri düşünülen ancak sezon 3'ün sonunda hissettirilip sezon 4'ün ikinci yarısı bir şeyler olan ve esasen sezon 5 te gerçekleşen bir şeydi. ayrılık vakti yaklaştıkça hepsini daha çok seviyorum ve finale yaklaştıkça gerçekten büyük bir son olacağını düşünüyorum.

1 yorum:

  1. traffic filmi, çocukken ilk defa bir arkadaşla gittiğim ve çok AYIP geldiği için yarısında çıktığımız sinema filmiydi. bunu bu bölümde görmek gossip girl'ün gözümdeki manevi değerini iyice artırdı. bu dizi kesinlikle bir zengin fakir, çarpık ilişkiler vs dizisi değil. bambaşka bir kültürü var ve bittiği zaman aşırı üzüleceğim.

    YanıtlaSil