11 Ekim 2012 Perşembe

kuzeyin altın yumruğu



kuzey güney saatin bilmemkaçıkırkbeşgeçmesi gibi önemli, gelişen olaylar için durak noktası bir 45. bölüm ile karşımızdaydı. resmen altın bir bölümdü. gelecekle ilgili önemli şeyler oldu.

kuzey-cemre-güney üçgeni ve dışarıdaki faktörler(banu,barış,zeynep) tamamen yerine oturmuş durumda. ilk kez kuzey ve güneyin çekişmesi ile ilgili doyurucu bir sahne oldu. ancak ben kuzey ve güney arasında kopmaz kardeş bağları ile ilgili şeylerde görüp duymak istiyorum. senaristlerimiz bunu leyla ve necla da çok güzel yapmışlardı.

gülten hanım forever:



gülten hanımın kuzey ile sahnesi harikaydı. kadının o bir yükselen bir düşen kararlı hali rolünün ağırlığını gösterdi. ancak ben korumaya çalışırken kendi kızının başını yakacağını düşünüyorum. galiba bu yol ayrımı cemrenin hapse girmesine sebep olacak. firdevs hanımda kızını korumaya çalışırken onun ölümüne sebep olmamış mıydı?

apaçi ayşegül pardon zeynep:



ya bu kız niye böyle? eski kuru zeynep mimikleri gitti yerine ayşegül mimikleri geldi. küçük sırlar için başarılı olan 'ben kötülük yapıyorum bakışları', kuzey güney için çok abes kalıyor. ayrıca zeynep, oluşum olarak gıcık olsa da tavır olarak gıcık değildi. bu yapmacık tavırlar nereden çıktı? üstelik artık ayağa düşen fosforlu furyasını da kullanarak kayıp şehirdeki apaçi grubundan daha apaçi olduğunu kanıtladı. onlardan tek eksiği dövmesi. ayrıca kuzey için simaydan bile değersizsin zeynepçim bunu bil öyle yaşa!

rise of cemre:



şimdi sinaner holdingten kovulacak öbür bölüm. ancak sonra cemre hakmen olarak geri dönecek sahalara. ben cemrenin sümsük hallerinden bıkmıştım doğrusu çok iyi oldu. sonu, monopoly deki 'doğru kodese git, başlangıç noktasından geçme-20TL alma' olsa da en azından milyonerde ki gibi 'zenginle evlenip etap atlama' yı yapmış olacak. zeynep ve burak çatalcalı ikilisinin bir tuzak kuracağı, burak ile barışın kavgasından belli oldu gibi ancak hiç böyle bir şey olsun istemiyorum. zira zeynep dizimizin baş kötüsü değil yanın yanı karakteridir.

ve new girl:



valla ferhat ile ilgili tek sevdiğim şey kızı oldu. sempatik, biraz karanlık, biraz salaş ve seksi. gerçekten iyi bir karakter olmuş. üstelik tam da annesinin kızı kuzeye yeşil ışık yaktı daha ilk günden. rahmetli şermin koflu da böyleydi. neyse ölünün arkasından konuşulmaz. ancak kuzeye yardım eden bekirin adamları neden kuzeyi başlarına istediler onu anlamadım. her hangi bir mafyada başa geçmeyi bekleyen binlerce kişi olmaz mı? bir de kuzey, komiser şeref ile işbirliği yapınca ne oldu o adamlara? komiser şeref ile kuzey, bilmem farkında mısınız ama kuzey-ali ikilisinden daha iyi bir ikili oluşturuyorlar. kuzey ile otel sahibi emekli polisin küçük mizanseni ise mükemmeldi. en az geçen bölümlerdeki komiser şerefin çarptığı arabadaki kadının 'e polissen tut hemen zaptı' lafı ve handan hanımın evden kaçarken belirli bir yere kadar pazar arabası ile gidip belirli bir yerde onu bırakıp taksiye binmesi kadar iyiydi. bu arada tatlım simayda koca bölüm yoktu. bir ara çıktı pir çıktı yani. yine oradan oraya laf taşıdı. üstelik bütün diyeceklerini dedikten sonra 'işte öyle şeyler' demesi mükemmeldi. sanki çoluk çocuktan bahsetti. babanda silah var, ferhatı öldürecek dedi ahah.

kuzey güney altın bir bölümle karşımızdaydı. temposunu kaybetmemesini istiyoruz. bu arada yeni teknik ekibe alıştım ben ya. renk ayarlarını eskiye döndürünce bir de hilal saralın hemen hikayenin içine sokan açıları devreye girince gayet güzel oldu. ama yine de bir güney-banu röportaj sahnesi ve simay vesikalık sahnesinin heyecanı yok. kuzey güney, gümüşlere bronzlara düşmemen dileği ile.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder