28 Haziran 2012 Perşembe

fatmagül'ün hayaletleri



fatmagül'ün suçu ne veda bölümü teknik olarak doyurucu, fatmagül evreni içinse her perşembe olan bir bölüm gibiydi.
öncelikle ben bu her şeyin başladığı güne dönüp şablonu tamamlama işini sevdim. boşluklar iyi dolmuş. bunu yazmak bayaa beceri gerektirir. ama benim finalden anladığım ana karakterlerin birbirleri ile hesaplaşmalarının   ve bu hesaplaşmalardan doğan olayların cereyan etmesi olduğu için içim biraz buruk. zaten bölümlerdir konu bulunamadığı için yok ataerkil komşuyu yanmaktan kurtarmaca yok fatmagül'ün hikayesi kitap olsun. kitapta çıkmadı ha en sonunda. mukaddes'in bile rahatını bozdular, karakter kırılması yaptırdılar. ama neyse iyisiyle kötüsüyle fatmagül'ün suçu ne başarılı bir yapım olarak veda etti ekranlara.
söylemem gerekirse iki sene boyunca dizide ölen çoğu kişiyi finalde görmek güzeldi (neredeyse yarısı öldü, ne beddua etmişsin be fatmagül). mustafa'nın birden bire o para delisi adama dönüşmesine yönelik eleştirileri dikkate alan senaristler onun başından beri hırslı olduğunu göstermeye çalışmışlar. ayrıca vural namlı'nın hep derinliği olan bir karakter olduğunu vurgulamaya çalıştılar bunu da fark ettim. bu arada bir senaryo hatası var. vural namlı galiba game of thrones izliyor. ama ne gariptir ki game of thrones yayınlanmaya başladığında vural namlı çoktan nalları dikmişti.

 ve canım kötüler, ceza alacakları zaten belliydi. fatmagül gibi bir dizide  suçsuz bulunmaları imkansızdı. üstelik suçluların içinde erdoğan klasını koruyup itiraf namesi ile münir telci ve reşat yaşaran'ı da yakarak intikamını almıştır. selim yaşaran'a gelirsek oda hak ettiğini bulmuştur. bence bizim yasaran bros hakkında bir spin off çekilsin. çok da eğlenceli olur. hapisten kaçmaya çalışsınlar filan, oradaki doktor kadını ayartsınlar falan. onlardan daha çok ekmek çıkarda bizim dizi sektörümüz bunu anlamaz.
mukomuda ağlattılar son bölüm son bölüm. ama yuhlanarakta olsa güneş gözlüğünü takıp kaçması mukom için tatlı bir sahneydi. en üzücüsü kerim alçağının ceza almamasıydı ama. yani bu kadar mutlu bir son olamazdı. zaten fatmagül de ölmedi. bari kerim hapse girseydi. onun da en az diğerleri kadar suçlu olduğunu düşünüyorum. bir de en sinir bozucusu sanki dizi fatmagül ile kerim'in aşk hikayesiymiş gibi kerim'in en başından beri fatmagül ile evlenmeyi düşünmesi, o gece fatmagül'ü göstermese fatmagül'ün kerim'in yanından koşarak uzaklaşması filan hani yani neredeyse iyi ki kız tecavüze uğramışta kerim ile mutlu olmuş dedirteceklerdi. başka bir sinir bozucu konu ise hacer ovacık ve meltem alagöz'ün finalde göz ardı edilmesi. ona da ayrı kırgınım ya neyse. 

fatmagül'ün suçu ne ana konudan çıkmadan bir final yapmıştır. yine de bütün eleştirilerime rağmen güzeldi. ama sönüktü. bu bölümü finale bir kala yapıp finalde bizi şaşırtacak sürprizler hazırlayabilirlerdi. ama olsun fatmagülü, mukaddesi, erdoğan yaşaranı, hacer ovacığı, reşat yaşaranı, selim yaşaranı, rahmiyi, meltem alagözü, perihan yaşaranı ve hatta samiyi bile özleyeceğiz. kerim ve ebe nine ay yapımın tozlu raflarında unutula bilirler hiç sorun değil..

3 yorum:

  1. karakterlerin en deneyseli nasıl olmuş da gözünüzden kaçmış hayret! sami the pimp kadar enteresanı var mı?

    ilk sezon müsteriden dayak yiyip haşat olan hacer'e pişkin pişkin "ehe ehe adamı engelleyemedim, sori" diyen sami, kustafa kendisini hacer'in evinden kovduğunda "tapusunu mu alacan yeeaa..." diyen sami, anadolu ve balkanların görüp görebileceği en gevşek, en relaks, en fireş adam nasıl oldu da bir aynalı tahir'e dönüştü yarabbim, tövbeler tövbesi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında o deneysel çalışma değil, senaryo tıkanıklığını gidermek için yapılan bir karakter kırılmasıydı.mukomun aşırı kıskançlığı,mustafanın oğuz ayhana dönüşmesi,ferhundenin iş kadını olması gibi bir şeydi.karakter kırılmalarını yazı konusu yapacak kadar farklı bulmuyorum.çünkü bu ezelden beir olan bir şey

      Sil