4 Haziran 2012 Pazartesi

acaba kaç yıl bekleyeceğiz?



game of thrones 2. sezon finalinden sonra akıldaki en büyük soru benim için bu açıkçası. yoksa zombieler duvara yürümüş, khaalesi sonunda bir gemi alacakmış, winterfell yanmış, margaery kraliçe olmuş hiç umrumda değil (şaka şaka hele sonuncusu çok umrumda).

kanımın kanında iddialı gelişmeler:

sezon finalini değerlendirmeye başlarsak eğer benim en çok haz aldığım sahnelerin khaalesi'nin sahneleri olduğunu söyleyeceğim. kadın yine karizmadan karizmaya sıçradı arkadaşlar. o kusmuk suratlı büyücüyü ve zincirlerini yakarken itiraf edicem çok seksiydi. sonra zaten şişko patates çuvalı xaro xhoan daxos ve hain hizmetçisini canlı canlı kapadı ya o odaya. hayran kaldım HAYRAN! eminim babası çılgın kraldan daha çılgın bir hükümdar olur. bu arada ejderhalarının onu görünce ki heyecanlarını tatlılıklarını yerim ben! sonunda kavuştu ya müge anlı'ya gerek kalmadan, çok şükür. lannister ve targaryen kaliteli sarılarının yanında onun ucuz, paçoz saç rengi hiç çekilmezdi.


khaalesi'nin en güzel sahneleri ölümsüzler sarayındaki odalara girip çıktığı anlardı. king's landing'e gittiği, iron throne a dokunamadığı sahne muhteşemdi. bu arada bir kehanet yapıcam: khaalesi'nin gittiği zaman dilimi bence onun ejderhaları ile sarayı ele geçirdikten sonrası. çünkü çatı yoktu. bunun tek sebebi ejderhalar orayı yakmış olabilirler. ve kış geldiği için de sarayın içi karla kaplıdır. yani iron throne da kimse oturmamaktadır. bir başkent değişikliğine gidilmiş olabilir gelecekte. ya da westeros bölünmüş olabilir. hatta metafor olarak king's landing'e khaalesi'nin gelişi ölümü simgeliyor olabilir. khaalesi'nin duvardan geçişi ise araftır. çünkü duvarın ardında o aslında ölüp ama ölmeyenler vardır. hatta jon snow'un da bir piç olmasının ve duvarın öteki tarafında olmasının bununla alakalı olduğunu düşünüyorum. sonra ise khal drogo'nun çadırında o ve yaşamamış bebekleri ile buluşması istisnasız sezon finalinin en güzel sahnesiydi. ve sırası ile khaalesi'nin yolcuğunu düşünürsek bu da öbür dünyaya işaret eder.

valar morghulis vakası:


valar morghulis kelime kökenlerine bakınca 'insanlar ölmeli' anlamına geliyormuş. şahsen böyle şeylerle pek alakam yoktur. olayın gidişatına bakarsak eğer bu jagen h'ghar'ı zaten baya iyi buluyordum. şimdi gözümde katman katman tepelere çıkmış durumda o ne yüz değiştirmeydi öyle ya? bu arada ölümsüzler şehrindeki büyücülere, o duman doğurmalara ve jagen h'ghar'a açıklama sonunda geldiği için mutluyum. kusmuk suratlı amip gibi çoğalan büyücü köz olmadan önce westeros'a büyünün geri gelme sebebinin ejderhalar olduğunu söyledi. böylece neden ilk sezonla bu sezon arasında fantastik farklar olduğunu öğrendik. büyük ihtimalle  khaalesi bu yüzden khal drogo'yu diriltemedi (zaten ileride kimi dirilteceğine dair söylentileri hepimiz biliyoruz: ned stark!).

nikah, düğün haberleri ve ölüm:





talisa ten rengi güzeli ama sıkıcısı ile robb stark pohpohlanma birincisininin gizli nikahı dünyada olduğu gibi ülkemizde de kadınlarımızın yası ile mühürlendi.
diğer taraftan joffrey ile margaery'nin nişanı bir tek benim tarafımdan kutlandı. margaery'e olan bitmek tükenmek bilmeyen aşkımı biliyorsunuz. onu o lannisterların yüz karasına kaptırmak istemezdim tabii ki ama sonrasında olacakları bildiğim için içim rahat. üçüncü kocası olacak olan tommen baratheon dan ise bir zarar geleceğini sanmıyorum aşkıma. tabii kuzeydeki kralın ve güneydeki kralın karşılıklı olarak ilk nişanlarını atıp başkaları ile birlikte olmaları aslında onların hayatının ne kadar simetrik olduğunu göstermek açısından önemliydi. tyrion'un durumuna üzüldüm ne diyeyim. onun çok sıradan bir karakter olduğunu düşünmeye başladığımdan beri aramız açılmıştı. ama yine de hukukumuz eski olduğu için onun adına üzüldüm. jamie'ye gelirsek brienne ile ikisinin iyi bir ikili olduğunu düşünüyorum. ilginç bir şekilde ilk başta ikisini de sevmezdim ama jamie'nin en büyük düşmanım, yok olması için beddualar ettiği lady stark'a ayarından beri jamie'i seviyorum. brienne'i de onunla yolculuklarına başladıktan sonra sevmeye başladım.
başlığımızın ölüm kısmına gelirsek margaery ile joffrey'nin evliliğine müsaade etmesi, cersei'nin bir kayıp yaşamasına sebep olacak. bunu bilin yeter. ( bu arada cersei ve müstakbel gelini margaery seksilikte bile nasıl yarışıyorlar dudaklarım uçukluyor )

gereksizler ne halde:



iştee en güzel sahnelerden biride buydu a dostlar. nasıl zevk aldım belli değil. tam konuşmasının doruklarında indiriverdiler yere dünyanın en çirkin şeyini.
stannis ise iyice keçileri kaçırdı. o yine görmeye bile dayanamadığım melisandre ile pof diye yok olmalarını istiyorum. kan man akmasın, kirlenmesin onların hastalıklı kanı ile hiçbir yer.

duvarın ötesindeki kral:



tabii ki bu değil. mance rayder dan bahsediyorum. ned stark'ın en sevdiğim çocuğu jon snow (sebebini de tekrar söyleyeyim: çünkü lady stark'tan değil!) bakalım bu yeni macerasında duvarın ötesindeki kralla neler yaşayacak? hep birlikte göreceğiz. bu arada duvara doğru yürüyen bu ölü canlılar beni hiç etkilemedi, haberiniz ola!
bakalım 3.sezona kadar kaç kış kaç yaz geçecek çok merak ediyorum.

2 yorum:

  1. bu nas-sıl kehanetler pür dikkat okudum.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil