2 Ağustos 2012 Perşembe

evlerden erdal


fragmanlarından baya merak etmiştim ben bu diziyi. roman uyarlaması dizilere karşı zaten bir zaafım var biliyorsunuz. orhan kemal de sevdiğim yazarlardandır. görüldüğü üzere roman uyarlamaları yine yazı kurtardı canlarım. bölük pörçük senaryolu dizilerin yerine yazı parselleyen komedilere karşı zafer kazandı roman uyarlamaları.

benim biraz çekincelerim vardı. ceyda ateş konusunda. ama iyi buldum. nursen'i iyi oynamış. bakışları bile farklı olmuş. birde böyle bir rolü kabul ederek akıllıca bir iş yapmış.
özgür çevik (iskender) desen biraz çirkinleşmiş bu dizide. ama rolü gereği galiba. oda farklı bir rolde bu sefer. onuda başarılı buldum. zaten akademi türkiyeden beri severim o çocuğu.
şemsi inkaya bana hala üvey baba gibi geliyor. gerçi bu sefer oda romana göre bakarsak ilginç bir rolde sürekli nursen (ceyda ateş) ile ilgili hayalleri olacak.
bizim erdal ile iskender'in ablaları ise sevimsiz olmuş. biraz abartılı mı yapıyor ne rolünü?
neyyir hanım ise sonunda ana aileye geçmeyi başarmış. adı da hayriye? ironik..
ama dizinin yıldızları belli:
erdal ve leman hanım. erdal'a bayıldım. ikinci erdoğan yaşaran vakası. onun kadar karizma değil ama umut vaat ediyor barış aytaç. leman hanım desen rocks. erdal'ı nasıl kafesledi hemen. mahalle değil lise sanki, olabilecek kombinasyonların haddi hesabı yok.

dizinin müziğini de ayrı beğendim. insanı etkiliyor. karakterler arası ilişkilerde ise leman hanım ile kızı nursen arasında bir elektra kompleksi mevcut. tabii benzerlikler olsa da bihter ve firdevs hanımınki kadar iddialı değil. erdal ve iskender de ise özellikle erdal da bir oidipus mevcut.
biraz kuzey güney biraz aşk-ı memnu birazda yaprak dökümü ama yine de kitabın aslına sadık gibi duruyor şuan. gerçi kitapta iskender ile nursen arasında pek bir şey yok. nursen direk erdal ile ve babaları ile ilgili. erdal ile leman arasında ise de bir şey yok diye biliyorum. ama leman hanım para için yaşlı adamlarla, zevk için ise mahallenin gençleriyle yatıyor kitapta.



kavak yellerinde de bu saç rengindeydi ceyda ateş. her saç renginin ne kadar yakıştığına dikkat edersek bu kızın güzel olduğunu tescilleriz.

evlerden biri 'nin pilot bölümü başarılıydı. umarım bozmazlar. çünkü erdal'ı çok sevdim ben. kötücül, paracı ve arsız.. harika olmuş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder