3 Ağustos 2012 Cuma

kuzey güney de bütün kızlar toplandı


vogue çekimlerinden bu kare ile yazıma başlarken bu postun sade ve sadece kuzey güney kadınları ile ilgili olduğunu vurgulamak isterim. kuzey güney deki genç kadınlarımızı ilk sezon çerçevesinde değerlendirmeye başlayalım o zaman.




CEMRE
dizinin en başında başrol için seçilmiş ancak erkek dünyasını anlatan bir dizide olduğu için esas kız gibi görünen cemre bazı talihsizliklere maruz kaldı biliyorsunuz. esas kızlıktan esas kızın arkadaşlığına, kötü kadından tekrar esas kızlığa yükseldi bir tanem. ece yörenç-melek gençoğlu ikilisi saf esas kızları sevmezler. bu yüzden cemre'nin bir dark side durumu vardı. sezon başından sonuna kadar bu durum biraz değişti. ancak ben son bölümde biraz ışık hissettim. sanki eski cemre geri dönüyor. gittikçe her şeyin ortasına yerleşen cemre; iki kardeş arasındaki gerilimi beslemesi, banu-zeynep paçozlarına haddini bildirmesi, barış ile olan durumu ve annesi ile olan ilişkisiyle erkek dünyasını anlatan bir dizide sağlam bir kadın karakterdir.




BANU
porselen güzelimize gelirsek eğer.. en başından beri söylediğim bir şey var. bu karakter çok karizmatik çok sağlam bir kadın karakter olabilirdi ancak o kadar küçük hesapların peşindeki banucum ucuz bir hale büründü. atlatamadığı cemre kompleksi, güvensiz kardeş ilişkileri, annesini öldürmeye çalışması, ve sürekli kendisinden düşük statüde erkeklere ilgi duyması ve en son ortaya çıkan ensest vakası biraz karakterini kurtarıyor. en azından ilk başta düşündüğüm gibi içi boş durmuyor artık. yine de kuzey güney için banu bir araç olmaktan öteye gidemiyor. asla kuzey-cemre-güney üçlüsü kadar baskın olamıyor.




ZEYNEP
klasik esas kız adımızdır zaten. diziye tampon olarak getirilmiştir. çizdiği düzgün profil cemrem tekrar esas kız olunca bozulmuştur. cemre de başarılı bir karakter kırılması yapan senaristler onu tekrar zirveye çıkarmıştır. ancak zeynep zaman geçtikçe içindeki adam azgınını, basit kadını ortaya çıkarmıştır. böylece tekrar dengeler oturmuş cemre'nin karşısında mükemmel bir rakip kalmamıştır. gerçi ben onun ilk zamanlarının da mükemmel olduğunu düşünmüyorum. tek yönlü esas kızlar tarihin tozlu sayfalarında unutulmaya mahkumdur.




SİMAY
canımın içi simay senaristlerimizin jokeri. ben ona kıyamam başına neler geldi.. ancak eminim ki küllerinden doğacak. aslında simaya yapılanlar bende ece yörenç ve melek gençoğluna karşı kırgınlık yarattı. onlar entrikacı kadınlarına şiddeti pek yakıştırıyorlar. mukaddes, ferhunde ve simay üçü de şiddete maruz kaldı. üçü de güçlü, erkeksiz de yaşayabileceklerini savunan kadınlar. üstelik üçü de sahipsiz(!). biliyorum toplum istiyor onlara böyle davranılmasını ama ben yediremiyorum. simay'ı iyice ferhat'ın avucuna düşürmek için babasını öldürdüler. iyice ortada kalsın diye. oysaki bir kadın tek başına da ayakta durabilir. gerçi orada yaptıkları ironiyi sevdim. simay'ı döven ve güya ona sahip çıkan ferhat erkeklik işlevlerini yerine getiremiyor. bu güzel bir mesajdı. ama kırgın olduğum en büyük konu sümer'in simay'ı kullanması. onunla yatıp bırakması. haa bir de zeynep ile kuzey fanfinifinfonken simay, sümer ile görüştü diye ona yapılan muamele. bütün bunların acısı çıksın lütfen ve kim ne derse desin simay, kuzey güney içinde başarılı bir yerdedir.




VENÜS
ben ilk başta bu venüs'ün barış ve banu kendi kendilerine konuşmasın diye olduğunu düşünmüştüm. gerçi bence ilk baştan senaristler onu böyle kullanmayı düşünüyorlardı ama sonra durum değişti. venüs kendini göstermesini bildi. babasının birden bire banu'nun doktoru oluşu ve burak çatalcalı olayı ile sağlam bir yere kavuştu. ayrıca karakteristik yüzü ve saçını topuz yapışı beni benden alıyor.




DEMET
ben seviyorum bu kızı. çok güzel boşluk dolduruyordu. ali'nin de bir hayatı olduğunu bize göstermişti. umarım diziden ayrılmaz.

kuzey güney 'in kadınlarının birinci sezon ardında bende bıraktıkları bunlar. dizinin yönetmeni değişmiş, hilal saral olmuş. bence mehmet ada öztekin iyiydi. ama hilal saral'ın gelişi ile daha çok kadın hikayesi seyredeceğiz eminim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder